سوال این است که آیا همه خبرنگاران درگیر انتخابات واکسن کرونا دریافت می کنند و یا فقط خبرنگاران صداوسیما ؟

شرق پرس : پس آن صحت این خبر از سوی وزارت بهداشت تائید شد و مشخص گردید که ۳۰۰۰ نفر از کارکنان صداوسیما واکسن دریافت کرده اند. این موضوع موج انتقادات و واکنش‌های تند کاربران شبکه‌های اجتماعی را در پی داشته است.

کیانوش جهانپور رئیس روابط عمومی وزارت بهداشت، در پاسخ به کاربری در توئیتر که در این باره از او سوال پرسیده بود، نوشت: «مصوبه ستاد ملی کرونا است برای عوامل درگیر در انتخابات. از جمله ۳۰۰۰ نفر مشمول آن در صدا و سیما هستند، از خبرنگار و تصویربردار تا عوامل فنی.»

رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، در تائید سخنان جهانپور اعلام کرده آن دسته از کارکنان صداوسیما که درگیر موضوع انتخابات هستند و قرار است ساعت‌ها در ساختمان این سازمان که از نظر تهویه هم وضعیت نامناسبی دارد کار کنند، واکسن کرونا را تزریق می‌کنند و تعداد این افراد هم بسیار محدود است.

این درحالی است که سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا پیشتر در این باره گفته بود که واکسیناسیون خبرنگاران در فاز سه صورت می‌گیرد. خبرنگاران میدانی و خبرنگارانی که در نشست‌ها و برنامه‌های خبری حضور پیدا می‌کنند و مصاحبه نزدیک با افراد انجام می‌دهند، در فاز سوم اولویت واکسیناسیون کرونا قرار می‌گیرند.

سوال جدی  این است که آیا همه خبرنگاران درگیر انتخابات واکسن دریافت می کنند یا فقط خبرنگاران صداوسیما. آیا عوامل دیگر درگیر در انتخابات از جمله ناظران و کارمندان اجرایی و حتی نیروهای انتظامی و امنیتی هم واکسن دریافت می کنند یا نه؟
موافقان و مخالفان واکسیناسیون کارکنان صداوسیما در جریان گفت‌وگویی که در کلاب هاوس برگزار شد، از واکسیناسیون خارج از نوبت پرسنل صداوسیما انتقاد کردند. /فرارو