ساخت این شهرک ساحلی با نام MARAFY، در منطقه شمالی جده صورت خواهد گرفت. این مناطق اسکله نداشت، بنابراین ابتدا باید به صورت مصنوعی ساخته می‌شد.

شرق پرس : طبق بیانیه مطبوعاتی شرکت توسعه املاک و مستغلات ROSHN، پروژه توسعه جدیدی که توسط صندوق سرمایه گذاری عمومی (PIF) عربستان سعودی تامین می‌شود، دارای یک کانال مصنوعی به طول ۱۱ کیلومتر و عرض ۱۰۰ متر است.

بزرگترین تامین کننده نفت جهان، عربستان سعودی، در حال آماده شدن برای نظم نوین جهانی است، جایی که سوخت‌های فسیلی دیگر سوخت اقتصاد آن را تامین نمی‌کند. این کشور پروژه های بلندپروازانه ای مانند NEOM و LINE را انجام داده‌است که امروزه با استانداردهای طراحی ساختمانی مطابقت ندارند.

این کشور در حال ساخت اولین کانال خود برای یک پروژه توسعه املاک و مستغلات است. این کانال به طول نزدیک به ۱۱ کیلومتر با گسترش نهر ابهور ساخته شده‌است. با این حال، این سازه فقط برای اهداف زیبایی شناسی نخواهد بود، بلکه قابل کشتیرانی نیز خواهد بود و خانه‌ها و جوامع را در منطقه به هم پیوند می‌دهد.

ساخت این شهرک ساحلی با نام MARAFY، در منطقه شمالی جده صورت خواهد گرفت. این مناطق اسکله نداشت، بنابراین ابتدا باید به صورت مصنوعی ساخته می‌شد.

زمانی که پروژه MARAFY تکمیل شد، تخمین زده می شود که ۱۳۰،۰۰۰ نفر را در خود جای دهد. با این حال کانال MARAFY قصد دارد با ارائه مناطق ساحلی به عنوان مکان‌های تفریحی و سرگرمی و توسعه املاک و مستغلات در این مناطق، خود را در رده شهرهای بزرگی مانند شیکاگو، استکهلم، هامبورگ و لندن قرار دهد.

پروژه MARAFY شامل مناطق متعددی می‌شود که هر کدام دارای ویژگی‌های متمایز هستند و میراث فرهنگی و معماری منطقه را در طرح‌های خود به نمایش می‌گذارد. مناطق و شهر جده با یک سیستم حمل و نقل چندوجهی که شامل اتوبوس، تاکسی آبی، ایستگاه مترو و کانالی به فرودگاه بین‌المللی ملک عبدالعزیز می‌شود، متصل خواهند شد.

دیوید گروور، مدیر عامل شرکت Roshn Group در بیانیه مطبوعاتی گفت:« MARAFY یک پروژه تحول برانگیز در بخش توسعه املاک و مستغلات خواهد بود، که پرچم توسعه را در منطقه بالا می‌برد، کیفیت زندگی را افزایش می‌دهد و تأثیر زیادی در جده ایجاد می‌کند. این یکی از پروژه‌های نمادینی است که جده را در نقشه مقصدی در سطح جهانی قرار می‌دهد و جامعه‌ای پر جنب و جوش و اقتصادی پر رونق ایجاد می‌کند.»

عربستان سعودی امیدوار است که مقاصد نمادین آن بازدیدکنندگان و ساکنان را از سراسر جهان جذب کند. این کشور موقعیت جغرافیایی خود را به عنوان یک مزیت برای تبدیل شدن به قطب اقتصاد جهانی معرفی کرده است.

منبع: interestingengineering