انتقاد یک خانم میهمان برنامه صداوسیما از حضور آذری جهرمی و ابطحی در برنامه های سیاسی رسانه ملی، موجب حاشیه های فراوانی شد

شرق مازندران : اظهارات یک خانم در یکی از برنامه های تلویزیون که از حضور افرادی مثل ابطحی و آذری جهرمی در برنامه های صداوسیما انتقاد کرده بود و گفته بود ” مملکت مال حزب الهی هاست! ” موجب حاشیه های فراوانی شد.

این روزها همگام با تحولات فلسطین و مخابره اخبار دلخراش از حجم جنایت های رژیم صهیونیستی و مرگ کودکان و زنان در غزه شاهد هستیم که برخی از شبکه های تلویزیونی علاوه بر پوشش اخبار مربوط به منطقه خاورمیانه به دنبال این هستند که با نگاهی داخلی به این موضوع و در جهت ایجاد وحدت میان اقشار و گروه های مختلف فکری و سیاسی از افرادی برای حضور در برنامه های خود دعوت می کنند که گرچه امری کاملا بدیهی بوده اما به اعتقاد برخی از منتقدان این اقدام موجب گلایه مندی برخی از اقشار وفادار به نظام و انقلاب شده و آن را اقدامی ناصحیح معرفی می نمایند و بر این باور هستند که صدا و سیما و امکانات آن باید در اختیار کامل قشر خاصی باشد.

لذا در این اوضاع و احوال که کشور در شرایط بسیار مهمی قرار داشته و تحولات جهانی و منطقه خاورمیانه ایام تاریخ سازی را سپری می کنند؛ در این این ارتباط باید چند نکته را متذکر شد :

نخست اینکه اگر به امر «وحدت» میان اقشار مختلف آحاد جامعه با هر نظر و اعتقادی که در چارچوبهای شرعی و قانونی قرار دارند اعتقاد داریم باید به لوازم تحقق آن هم التزام داشته باشیم و تصور نکنیم که تحقق وحدت و همدلی بین اقشار با شعار و سخنرانی رخ خواهد داد بلکه سعه صدر و رواداری و تحمل یکدبگر و از همه مهمتر اعتماد به مراجع صاحب صلاحیت در امر نظارت و امنیت از مهمترین مقدمات تحقق این مهم هستند و خود حق پنداری آفت بزرگی بوده که تحقق وحدت را مورد تهدید قرار می دهد.

تذکر بعدی این است که پباده کردن افراد از قطار انقلاب و نظام شاید امری ساده باشد اما توجه داشتیم که اگر این اقدام به خطا و اشتباه رخ داده باشد اصلاح آن یعنی سوار کردن افراد بر قطار انقلاب و نظام امر چندان ساده ای نیست و شاید غیرقابل جبران باشد بالاخص اینکه در این شرایط که توان نظامی و امنیتی جبهه مقاومت و حق ، برتری خود را ثابت نموده کاملا بدیهی است که دشمنان سعی دارند در لباس خودی و با بیان شعارهای تند و افراطی فضای جامعه را ملتهب نموده و سعی کنند تا با ناامن سازی داخلی به گونه ای شکستهای اخیر خود را جبران نمایند.

مهمتر اینکه باید بدانیم که آیا مثلا حذف کردن افراد با هر دلیل و استنادی چقدر اهمیت داشته و تبعات آن چیست زیرا بالاخره این افراد ممکن است هم نظر و هم فکری در میان اقشار جامعه داشته و حذف آنان موجب دلخوری و گلایه مند شدن آنان شود.لذا در این شرایط توجه به سخن و سیره بزرگان که کلامشان همواره گره گشا و تبیین گر مسیر صحیح برای مسئولان و جامعه بوده اهمیت دوچندان خواهد داشت.

رهبر انقلاب در یکی از سخنرانی خود تاکید داشتند که «ملت خودش را صاحب مملکت و مدافع ارزش‌های انقلاب می‌داند».ایشان در مراسم بیعت اقشار مختلف مردم در  ۱۳۶۸/۴/۱۵ فرمودند:نباید کشور ما را با کشوری از جهان سوم که مثلاً سی و یا پنجاه میلیون جمعیت دارد، مقایسه کرد. بسیاری از کشورها هستند که شاید جمعیت آنها به اندازه‌ی جمعیت کشور ما و یا بیشتر از آن باشد؛ اما آن کشورها قدرت ملت ما را ندارند. علت این است که متأسفانه حکومتهای فاسد در بسیاری از این کشورها مردم را از صحنه خارج کرده‌اند و برای آنها شأنی قایل نیستند و قدرت به مردم متکی نیست و با آنها سروکار ندارد؛ بلکه به دولتمردان و رؤسا و مسؤولان کشور قائم است!

در کشور ما ملت در صحنه است و خودش را صاحب مملکت و مدافع ارزشهای انقلاب و کشور می‌شناسد و خود را از مسئولان جدا نمی‌داند؛ لذا در این‌جا، قدرت متعلق به مسئولان و دولتمردان نیست؛ بلکه قدرت جنبه‌ی عمومی دارد و متعلق به مردم است؛ مسئولان هم به پشتیبانی مردم و -از همه مهمتر- به ایمان و توکل به خدا متکی هستند. هر فرد و جمعیتی از این عامل برخوردار باشد، در هیچ میدانی احساس شکست نخواهد کرد. ما این سرمایه‌ها را داریم، و همین سرمایه‌ها بود که ده سال ملت ما را در سخت‌ترین مراحل مبارزه نگهداشت و بر دشمن غالب کرد و پیش برد.

در آخر باید متذکر شد که تحولات جهانی و منطقه ای نباید ما را از رخداد مهم و سرنوست ساز پایان سال یعنی انتخابات ۱۱ اسفند غافل نماید زیرا انتخابات در این کشور در هر دوره و تحولاتی اهمیت خود را از دست نداده و همچنان مورد احترام و تاکید آحاد جامعه و مسئولان ارشد نظام بوده و بدانیم که هر گام و اقدام و کلامی که اکنون ابراز می گردد ممکن است اثر خود را در آن زمان نشان دهد و به سبب همین مهم است که در یکی از بیانات رهبری آمده است که «با انتخابات مردم احساس میکنند صاحب مملکتند»

رهبر انقلاب در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور در ۱۳۹۴/۱۰/۱۴ با تاکید بر این موضوع تاکید کردند : وجود انتخابات، هم در جوّ داخلی یک احساس استقلال و هویّتی به مردم میدهد و احساس میکنند که همه‌چیز مال خودشان است -واقع قضیّه هم همین است؛ صاحب مملکت مردمند و خودشان تصمیم میگیرند، خودشان اقدام میکنند؛ هم در قوّه‌ی مجریّه، هم در قوّه‌ی مقنّنه، هم بالواسطه در مورد رهبری و بقیّه‌ی مواردی که انتخابات است- هم مایه‌ی آبرو و اعتبار در خارج از کشور است؛ در جوّ جهانی، حقیقتاً این انتخابات مایه‌ی اعتبار و آبرو است. بنابراین خود انتخابات، فی‌نفسه یک امر بسیار مهم و یک نعمت بزرگ است./تابناک