برابر مواد قانونی موجود، آتش زدن بقایای گیاهی کاه و کلش و آتش زدن درختان جنگلی جرم محسوب شده و با مرتکبین برابر قانون برخورد می‌گردد

شرق مازندران :  سرهنگ مجید ذکریایی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان مازندران منطقه ساری گفت: با توجه به افزایش دما و وزش باد گرم و خشک بودن سطح عرصه‌های جنگلی که در مجاورت زمین‌های کشاورزی و دیمزار‌های که زیر کشت گندم و گل کلزا می‌باشند، نیاز است کشاورزان از آتش زدن کاه و کلش خودداری کنند چرا که امکان سرایت آتش بر عرصه‌های جنگلی که در مجاورت این زمین‌های کشاورزی می‌باشند بسیار بالاست.

او افزود: برابر ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی و ماده ۲۰ قانون هوای پاک و مواد ۴ و ۶ مدیریت پسماند و ماده ۴۶ قانون بهره برداری از جنگلها، آتش زدن بقایای گیاهی و آتش زدن درختان جنگلی جرم محسوب شده و با مرتکبین برابر قانون برخورد می‌گردد.

ذکریایی گفت: از کشاورزانی که زمین‌های آن‌ها در مجاورت عرصه‌های جنگلی می‌باشد درخواست داریم از آتش زدن هرگونه کاه و کلش جهت آماده سازی زمین‌های کشاورزی برای کشت دوم خودداری کنند.

او افزود: شماره‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ آماده دریافت پیام‌های مردم در خصوص آتش سوزی، تصرف و تجاوز به عرصه‌های منابع طبیعی و قاچاق چوب است و مردم و دوستداران طبیعت می‌توانند بدون هزینه و بصورت شبانه روزی اطلاعات خود را در این زمینه ارسال تا در اسرع وقت نسبت به آن اقدام شود.