در روزهایی که رژیم صهیونیستی در انتظار پاسخ و انتقام ایران پس از حمله به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه است، حمله مشکوک تروریست ها به مراکز نظامی چابهار و راسک قابل تامل است...

شرق پرس : شهرهای چابهار و راسک در استان سیستان و بلوچستان، به صحنه درگیری تروریست های جیش الظلم و نیروهای سپاه و نیروی انتظامی تبدیل شده است.

از شب گذشته، گروه تروریستی جیش الظلم از حمله خود به مقر سپاه در چابهار خبر داد و مدعی شد که توانسته است آن را به تصرف خود در آورد. با این حال خبرگزاری تسنیم  در کانال تلگرامی اش این خبر را تکذیب کرد و نوشت: از دقایق اولیه بامداد امروز گروهک تروریستی جیش‌الظلم با حمله مسلحانه به مقر سپاه شهرستان راسک قصد ضربه زدن به این مقر سپاه را داشت که با مقاومت رزمندگان با شکست روبه‌رو شد.

پایان درگیری ها در  راسک

برخی منابع خبری از پایان تیراندازی در راسک و آغاز عملیات پاکسازی منطقه خبر می‌دهند. تعدادی از تروریست ها کشته شدند.

چهار تروریست در محاصره، یک شهروند چابهاری گروگان

معاون امنیتی وزیر کشور با بیان اینکه عملیات همزمان تروریست‌ها در چابهار و راسک با مقابله نیروهای امنیتی و انتظامی با شکست مواجه شده است گفت: چهار تروریست هم اینک در محاصره نیروهای امنیتی هستند و یک شهروند چابهاری به گروگان گرفته شده است.
به گزارش ایرنا، میراحمدی گفت: در راسک تروریست ها به طور صددرصد به شکست کامل رسیدند و در محاصره نیروهای امنیتی هستند.
وی افزود: در چابهار عناصر تروریستی که قصد ورود به دریابانی را داشتند هر سه تروریست کشته شدند و عملیات تقریبا در حوزه دریایانی خاتمه یافته است.
معاون امنیتی وزیر کشور گفت: تروریست هایی هم که به مقر سپاه در چابهار حمله کردند با شکست مواجه شدند و به ساختمان مجاور پناهنده شدند و چهار تروریست در محاصره قرارداند.
تا کنون سه نفر از مدافعان امنیت به شهادت رسیدند و با توجه به اینکه تعدادی هم مجروح شدند احتمال افرایش امار وجود دارد.
تروریست ها یا کشته شدند و یا در محاصره نیروهای امنیتی هستند.
تعداد تروریست‌های کشته شده ۸ تن است و حداقل ۶ تن دیگر کشته یا دستگیر خواهند شد.
تروریست ها  یک نفر از شهروندان چابهار را به گروگان گرفته اند که عملیات نیروهای امنیتی برای حفظ جان این گروگان با احتیاط کامل انجام می شود.
شهادت ۵ نیروی مدافع امنیت
یک منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس از شهادت ۵ تن از نیروهای پلیس، سپاه و بسیج در چابهار و راسک خبر داد.
یک سرباز ، یک بسیجی طرح امنیت، یک پاسدار و ۲ مامور انتظامی در چابهار به شهادت رسیدند.
تا این لحظه هلاکت ۵ تروریست در این شهرستان‌ها تأیید شده.
درگیری‌ها در ۳ نقطۀ بلوچستان در شهرستان‌های سرباز، راسک و چابهار ادامه دارد و تروریست‌ها در محاصرۀ کامل نیروهای مدافع امنیت قرار دارند.
گروگانگیری عامل طولانی‌‌شدن درگیری‌ها
معاون امنیتی وزیر کشور:
تروریست‌ها یک نفر از شهروندان چابهار را به گروگان گرفته‌اند که عملیات نیروهای امنیتی برای حفظ جان این گروگان با احتیاط کامل انجام می‌شود.
تروریست‌ها یا کشته شدند و یا در محاصرۀ نیروهای امنیتی هستند.
گروهک جیش‌الظلم ساعتی قبل در تبلیغاتی غیرواقعی از پیشنهاد آتش‌بس برای خروج چند غیرنظامیان یک آپارتمان خبر داده بود.
کانال‌های نزدیک به گروهک‌های تجزیه‌طلب نیز با جوسازی و فشار دروغین رسانه‌ای قصد کاهش فشار محاصره بر تروریست‌ها در چابهار را دارند‌.
رهاییِ گروگان‌ها از دست تروریست‌ها با ورود یگان‌ ویژه
سخنگوی فراجا:
در پیِ حملۀ تروریست‌ها  در چابهار ۳ نفر از تروریست‌ها به درک و تعدادی نیز زخمی و تعدادی حین فرار وارد یک مجتمع مسکونی شدند و چند نفر از اعضای خانواده‌های ساکن را به گروگان گرفتند.
دقایقی پیش با ورود یگان‌های ویژۀ فراجا گروگان‌ها از دست تروریست‌ها آزاد شدند.
در نتیجۀ تبادل آتش مدافعان امنیت با تروریست‌ها، یک نفر از مدافعان امنیت زخمی و ۲ نفر از جمله جانشین کلانتری ۱۱ چابهار به شهادت رسیدند.