سعدالله وطن خواه گفت: معاون اول رئیس جمهور مصوبه صدور مجوز مرز هوایی فرودگاه رامسر را برای اجرا ابلاغ کرده است.

شرق مازندران : بر اساس این مصوبه فرودگاه شهدای رامسر قادر خواهد بود با توجه به فراهم بودن زیرساخت های مناسب و تسهیلات در بخش های مهاجرت، گذرنامه، گمرک و قرنطینه و هماهنگی های انجام شده به پروازهای خارجی سرویس فرودگاهی ارائه کند.

مدیرکل شرکت فرودگاه های مازندران درخصوص مجوز ارائه شده به فرودگاه رامسر گفت : این مصوبه در تاریخ ۲۷ فروردین ماه جاری برای اجرا به این شرکت ارسال و ابلاغ شده است.

موافقت وزارت کشور با قرار گرفتن مرز هوایی فرودگاه رامسر در شمار مرزهای مجاز رسمی کشور در تیر ماه سال ۱۳۹۹ با انتشار در سایت استانداری مازندران رسانه ای شد که به گفته استاندار وقت، چنین تحولی می توانست زمینه ساز برقراری پروازهای مستقیم از این فرودگاه به کشورهای همسایه و عتبات عالیات باشد در حالی که بنا به گفته برخی از مسئولان منطقه، این مصوبه از آن سال تاکنون در کش و قوس های اداری مسکوت باقی مانده بود و با شکل گیری دولت جهادی نهایی شدن آن در دستور کار مسوولان امر قرار گرفت.

برابر قانون شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، فراهم کردن زیرساخت ها به منظور فعالیت شرکت های هواپیمایی یکی از وظایف اصلی‌اش است و در زمان حاضر فرودگاه رامسر با توجه به توسعه ای که سال های گذشته داشته بستر برای بین المللی شدن را دارد.

باند بتنی فرودگاه رامسر به عنوان نخستین باند در کشور در قالب طرح ملی توسعه این فرودگاه با اعتباری بالغ بر هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در خرداد ماه سال ۱۳۹۹ به بهره برداری رسید با بهره برداری از این طرح، باند این فرودگاه از یک هزار و ۵۰۰ متر به ۲ هزار و ۷۰۰ متر و به عرض ۴۵ متر افزایش یافت.

با بهره برداری از باند بتنی فرودگاه رامسر امکان نشست و برخاست هواپیماهای متوسط پیکر از جمله ایرباس ۳۲۰ فراهم شده است.