سُلگی با تاکید بر هماهنگی‌های بخشی در اجرای طرح طبیعت گردی میانکاله در شرق مازندران گفت: به بهانه گردشگری نباید به کالبد محیط زیستی میانکاله که ارزش تاریخی و جهانی دارد، خدشه وارد شود...

شرق مازندران : روح الله سلگی در جلسه بررسی طرح طبیعت گردی میانکاله گفت: با هدف بهره مندی از موقعیت گردشگری شبه جزیره میانکاله طرح ویژه طبیعت گردی در این زیست بوم منحصر به فرد جهانی اجرا خواهد شد و اجرای این طرح در شناسایی ویژگی‌های ممتاز گردشگری زیست بوم طبیعی میانکاله حائز اهمیت است.

این مسئول سیاسی و اجتماعی یاد آور شد: در اجرای این طرح هیچ آسیبی نباید به اکوسیستم طبیعی میانکاله وارد آید.

سلگی با اشاره به حساسیت زیست محیطی اقلیم میانکاله اظهار کرد: نقش سمن‌های زیست محیطی و تشکل‌های مردم نهاد در پایداری سامانه طبیعی این شبه جزیره نیازمند توجه ویژه است.

این مسئول با تاکید بر هماهنگی‌های بخشی در اجرای طرح طبیعت گردی میانکاله خاطر نشان کرد: به بهانه گردشگری نباید به کالبد محیط زیستی میانکاله که ارزش تاریخی و جهانی دارد، خدشه وارد شود.

معاون استاندار مازندران گفت: رعایت استانداردهای محیط زیست در تدوین طرح طبیعت گردی با رویکرد گردشگری در میانکاله از الزامات اساسی است.

سلگی خاطر نشان کرد: سازمان محیط زیست و میراث فرهنگی و گردشگری باید در هماهنگی کامل از این اثر تاریخی طبیعی صیانت کنند.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار مازندران با اشاره به نقش مؤثر بومیان ساکن در میانکاله در حفظ این سامانه طبیعی افزود: طرح گردشگری و طبیعت گردی شبه جزیره میانکاله باید با رویکرد مردمی تهیه و اجرایی شود.

در این جلسه مدیران کل محیط زیست و میراث فرهنگی و گردشگری مازندران بر همکاری و هماهنگی بین دستگاهی در اجرای طرح طبیعت گردی میانکاله تاکید کردند.