وزیر کشور در مازندران گفت : این استان که تمامی ویژگی‌های توسعه یافتگی و رشد مناسب را دارد، فقط کافی است تا دولت زیر ساخت‌های لازم را فراهم کند
شرق پرس : رحمانی فضلی وزیر کشور که بهمراه معاونین هماهنگی اقتصادی و عمرانی خود به استان مازندران سفر کرد از منطقه اقتصادی امیرآباد، نمایشگاه دستاوردهای عشایری و روستایی استان و چندین طرح عمرانی و اقتصادی بازدید و در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان شرکتکرد.
وزیر کشور در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استانداری مازندران با بیان اینکه از سال ۵۷ ایران اسلامی به عنوان کشور مستقل و بدون وابستگی پا به عرصه اقتصادی گذاشت، گفت: بعد از انقلاب اسلامی ایران که اقتصادش وابسته به نفت بود دچار فشار اقتصادی، تحریم‌های سخت در زمینه دستیابی به تکنولوژی و صنایع روز شد و حالا با گذشت چهل سال، دشمن درصد بازخوانی و اجرای دوباره این تحریم‌ها است.
رحمانی فضلی افزود: با گذشت چهل سال از انقلاب هم اکنون ایران اسلامی در زمینه‌های علمی، تجارت، تکنولوژی، سرمایه گذاری و خلق و جذب منابع حرف زیادی برای گفتن دارد.
او گفت: تجار و تولید کننده‌های ایرانی با توجه به شرایط اقتصادی سخت کنونی در زمینه تجارت و تولید فعال هستند و این سبب شد تا ایران در سکوی اقتصادی قدرت پرش‌های بلند را داشته باشد.
رحمانی فضلی با اشاره به اینکه نظام بودجه ریزی کشور بعد از ۴۰ سال تغییرات خوبی کرده است، افزود: این نظام هم اکنون به سمت اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری تاکید کرده اند در حال تغییر است.
او با بیان اینکه نقطه ثقل همه‌ی هجمه‌های دشمن در تحریم ها، اقتصاد کشور است، گفت: تولیدکنندگان داخلی با توجه به شرایط کنونی و توانمندی‌های کشور مقاومت کردند و دشمنان در رسیدن به اهداف خود ناکام ماندند.
رحمانی فضلی جابه جایی سرمایه در دنیا را راحترین جابه جایی دانست و افزود: با استفاده از ظرفیت منابع طبیعی و جابه جایی سرمایه می‌توان به سود مناسب رسید و به عبارتی هرجا که سود مناسب باشد سرمایه روان می‌شود.
وزیر کشور با بیان اینکه ایران در بخش تکنولوژی و بازاریابی عقب نیست گفت: تکنولوژی در داخل قابل تامین است و هیچ محدودیتی در کسب تکنولوژی و حضور در بازار جهانی نداریم.
او گفت: هدف اصلی دشمن مبارزه با اندیشه، اعتقاد و ایده لوژی انقلاب نیست، افزود: دشمن به دنبال این است مقاومت و استقامت ایران را در زمینه اقتصادی از بین ببرد.
رحمانی فضلی با بیان اینکه دشمنان قصد کنار آمدن با انقلاب اسلامی ایران را ندارند، افزود: مواضع ایران را هنگامی که در استقلال و قدرت اقتصادی قوی شود قبول خواهند کرد.
او به قدرت نظامی ایران نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه نظامی دشمن حتی جرات آزمودن به خود را در منطقه نمی‌دهد.
وزیر کشور گفت: هنوز ظرفیت‌های اقتصادی، بهره وری اقتصادی، سرمایه بخش خصوصی به عنوان منابع مالی، تجربه و مدیریت وارد جریان اقتصادی کشور نشده است.
رحمانی فضلی به شرایط مناسب اقتصادی و سرمایه گذاری در استان مازندران اشاره کرد و گفت: مازندران استانی است که تمامی ویژگی‌های توسعه یافتگی و رشد مناسب را دارد، فقط کافی است تا دولت زیر ساخت‌های لازم را فراهم کند.
او بر اجرای نظام برنامه ریزی منطقه‌ای متناسب با ظرفیت مناطق براساس آمایش سرزمین تاکید کردو گفت: اگر این نظام برنامه ریزی اجرایی می‌شد مازندران با توجه به شرایط کنونی و با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل می‌توانست رشد اقتصادی خوبی داشته باشد و به عنوان معین دو استان کشور شود.
به گزارش صداوسیما، رحمانی فضلی با بیان اینکه برای موفقیت اقتصادی نیازمند به صادرات و واردات هستیم، افزود:منظور از واردات، ورود تکنولوژی، سرمایه، شیوه‌های نوین و علوم مختلف است.

وزیر کشور در حاشیه حضور در مازندران و در گفتگو با رسانه ها گفت : خوشبختانه تا به حال همه چیز طبق روال قانونی پیش رفته و در این دوره تنها ۸ درصد شرکت کنندگان رد صلاحیت شده‌اند که نسبت به دوره های پیشین رقم قابل قبولی است.

 

رحمانی فضلی تاکید کرد: هیأت های اجرایی نظر خود را اعلام کرده‌اند و هیات نظارت نیز ۲۱ دی‌ماه و نظر خود را اعلام خواهند کرد و بعد از آن نیز هرکسی اعتراضی دارد می‌تواند آن را به نهادهای مسئول تقدیم کند.

 

استاندار مازندران : دستور نهایی برای آزادسازی صفی آباد بهشهر صادر شد

 

استاندار مازندران در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با حضور رحمانی فضلی وزیر کشور گفت : ساماندهی چشمه سورت ساری، باغ ۳۳ هکتاری رامسر و کاخ صفی آباد بهشهر از مطالبات مردمی بوده است.

وی افزود؛ با مساعدت وزارت اطلاعات دستور نهایی برای آزادسازی زون گردشگری صفی آباد صادر شده است و اقدامات عملی از سوی شهرداری بهشهر برای راه دسترسی و … به زودی آغاز می شود.