رئیس منابع طبیعی بهشهر اظهار داشت: برای فنس‌کشی دور پاسگاه اطفاء حریق در عباس‌آباد، نیاز به استفاده از لوازم سازگار با محیط زیست بود، که بهترین آن چوب است.

ghat1

رئیس منابع طبیعی بهشهر از داشتن مجوز برای قطع درختان جنگل عباس‌آباد و برداشت چوب از این پارک جنگلی خبر داد.

به گزارش شرق پرس, مسعود حبیبی امروز در گفت‌وگو با فارس درباره صحت و سقم یک گزارش تصویری مبنی بر قطع ۲۵ اصله درخت در جنگل‌های عباس‌آباد بهشهر که روی خروجی برخی سایت‌ها قرار گرفت، گفت: چندی پیش نیز یکی از پایگاه‌های خبری، نظیر همین مطلب را منتشر کرد که پیرو آن پاسخ خود را اعلام کردیم.

وی تصریح کرد: برای فنس‌کشی دور پاسگاه اطفاء حریق در عباس‌آباد، نیاز به استفاده از لوازم سازگار با محیط زیست بود، که بهترین آن چوب است.

حبیبی افزود: برای انجام این کار، ابتدا از مراجع مربوطه مجوز دریافت کردیم، مبنی بر اینکه از درختان شکسته و خشک، استفاده شود.

این مسئول اذعان داشت: برخی از کاج‌ها باید تنُک می‌شدند، چون به‌علت رقابت نوری، به صورت نخی و نازک درآمده بودند و برخی نیز خشک شده بودند، بنابراین قطع این درختان، نه‌تنها بی‌رویه نبوده بلکه در راستای حفاظت از منابع طبیعی است.

وی در پایان با بیان اینکه در منطقه، بیش از ۳ هزار کاج شکسته داریم، اظهار داشت: هیچ‌گاه منابع طبیعی برای فنس‌کشی یا نظایر آن از درختان سالم استفاده نکرده و نخواهد کرد، برداشت درختان اصول و قواعد خاص خود را دارد، ما نیز از همان اصول برای برداشت چوب استفاده کردیم.

پارک ۱۳۸ هکتاری و جنگل عباس‌آباد بهشهر، دارای گونه‌های درختی از قبیل ممرز، توسکا، بلوط، راش، داغداغان، افرا، و شیردار، همچنین دارای گونه‌های درختچه‌ای مانند تمشک، گوجه سبز وحشی (آلوچه)، انار، ازگیل، عشقه است.