با حضور اصحاب رسانه ای مازندران و مسئولان پتروشیمی میانکاله، نشست خبری این پروژه با هدف رفع ابهامات مطرح شده برگزار گردید

شرق مازندران : نشست خبری سرمایه گذار پتروشیمی میانکاله روز سه شنبه با حضور قاسم خلیل خلیلی نماینده سهام دار، محمد رمضانی مدیر عامل پروژه و محمد محمدی مشاور محیط زیست پتروشیمی میانکاله در محل احداث این مجموعه در شرق مازندران و شهرستان بهشهر برگزار شد.

در این نشست خبری که بصورت پرسش و پاسخ و با حضور اصحاب رسانه استان مازندران برگزار شد، نمایندگان سرمایه گذار به تشریح ضرورت احداث این مجموعه پرداختند و اعلام کردند؛ این پروژه تمامی مجوزهای لازم ازجمله مجوز محیط زیست را برای شروع فعالیت کسب کرده است.

قاسم خلیل خلیلی نماینده سهامدار پتروشیمی میانکاله گفت :  مسئولان سازمان محیط زیست طی جلسات متعدد و طی نامه های مختلف عنوان کرده اند که فعالیت این مجموعه بلامانع است و فعالیت پتروشیمی در این منطقه مغایرتی با مسائل زیست محیطی ندارد و حتی معاونان سابق سازمان محیط زیست در پایین نامه ای که به منزله کسب مجوز برای شروع به کار این پروژه است را امضا کرده اند.

نماینده سهامدار پروژه پتروشیمی میانکاله همچنین با تشریح اقدامات صورت گرفته برای سرمایه گذاری کلان و ایجاد اشتغال عظیم برای جوانان استان مازندران گفت: صنایع پتروشیمی یکی از ظرفیت های بسیار خوب برای توسعه محسوب می شود که متاسفانه مغفول مانده است.

وی در جمع فعالان رسانه ای مازندران با اشاره به برخی انتقادات ابهام برانگیز درخصوص این پروژه اقتصادی بیان داشت : لازم است سازمان محیط زیست نیز درخصوص سیاست در پیش گرفته شده تجدید نظر کند تا سرمایه گذاری در این منطقه شتاب گیرد.

خلیلی گفت : سرمایه گذاران این مجموعه خود را موظف به رعایت الزامات زیست محیطی می دانند و در این مورد حساسیت ویژه ای هم دارند.

قاسم خلیل خلیلی در بخش دیگری از صحبت های خود از سازمان محیط زیست درخواست کرد؛ طی جلسه ای به مشکلات این مجموعه رسیدگی کند و برای رفع موانع سرمایه گذاری این پروزه قدم های مثبتی بردارد.

 

تهیه آب پتروشیمی ماینکاله براساس خواسته محیط زیست است

 

محمد محمدی مشاور محیط زیست پروژه نیز در پاسخ به سئوالی بیان داشت : تامین آب این پروژه از طریق آب دریا خواهد بود و بر مبنای مدلسازی موجود و خواسته های سازمان محیط زیست اب در نقطه ای به فاصله ۱۱ کیلومتر از ساحل از دریا گرفته شده و در فاصله ۱۵ کیلومتر از ساحل آب تخلیه خواهد شد.

مشاور محیط زیست پتروشیمی میانکاله تصریح کرد : مدلسازی این پروژه برای شورابه آن از روش اسمز معکوس استفاده می کند اما برای این امر در ابتدا پیشنهاد دادیم که در این خصوص آب را از فاصله ۴۰۰ متری از دریا گرفته و در فاصله ۹۰۰ متری در آب خالی کنیم اما نگرانی سازمان این بود که اگر در آینده صنایعی در منطقه درخواست برداشت آب از دریا را داشته باشند این آب قطعا استانداردهای لازم را در نزدیکی لب ساحل از دست خواهد داد.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش گفت : این سئوال نیز مطرح می شود که تهیه گاز  این مجموعه در شرایطی که مازندران با کمبود گاز مواجه است چگونه خواهد بود؟ که در پاسخ باید گفت : پایه و اساس پتروشیمی در کشور کاملا مشخص است و حتی تولیدات و پسماند نیز در این فرآیند مشخص است و توانسنجی استان مازندران می گوید در زمان پیک مصرف پتروشیمی متوقف یا کاهش خواهد یافت.

پتروشیمی میانکاله قابلیت ایجاد ۷ هزار شغل را دارد

محمد رمضانی مدیر عامل این مجموعه در جمع خبرنگاران حاضر در محل پروژه پتروشیمی میانکاله گفت : میزان اشتغالزایی این مجموعه حدود هفت هزار نفر است و  از فرآیند آغاز تولید به بعد هزار شغل ایجاد خواهد شد.

 

گفتنی است؛  این نشست خبری با بازدید خبرنگاران از منطقه میانکاله به اتمام رسید.