با موافقت محیط زیست, 105 پروانه شکار در فصل زادآوری حیات وحش از سوی این سازمان صادر شد که صدور این مجوزها حضور پرشمار اتباع خارجی برای شکار را در پی داشت!

شرق پرس: صدور مجوز شکار همزمان با فصل زاد و ولد حیات وحش حتی در مناطق شکار ممنوع توسط سازمان محیط زیست مورد انتقاد جمعی از علاقه مندان به محیط زیست و نمایندگان مجلس قرار گرفت.

گفته می شود محیط زیست که خود متولی حفاطت از محیط زیست محسوب می شود با صدور مجور شکار از حضور شکارچیان خارجی در حیات وحش ایران و شکار آنان اظهار خرسندی هم کرد! این در حالیست که خطر انقراض برخی از گونه های کمیاب نیز در حیات وحش ایران احساس می شود.

در همین رابطه علی محمد شاعری سخنگوی کمیسیون کشاورزی با بیان اینکه صدور مجوز ویژه شکار از سوی سازمان محیط زیست را پیگیری می‌کند، افزود: مبلغ دریافتی از شکارچیان باید به خزانه دولت واریز شود.

اخیراً با موافقت سازمان محیط زیست و صندوق ملی محیط زیست ۱۰۵ پروانه شکار ویژه چهارپایان در فصل زادآوری حیات وحش از سوی سازمان محیط زیست صادر شد و همزمان با صدور این مجوزها شاهد حضور پرشمار اتباع خارجی برای شکار در عرصه های طبیعی کشور بودیم.

این مساله باعث ایجاد یک موج رسانه‌ای و  مطالبه عمومی در جهت مخالفت با این تصمیم سازمان محیط زیست شد و پس از آن سخنگوی کمیسیون کشاورزی اعلام کرد: مساله صدور مجوز ویژه شکار از سوی  سازمان محیط زیست را پیگیری می کند.

نماینده کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: براساس موافقت نامه سالانه میان سازمان محیط زیست و سازمان برنامه بودجه هرگونه وجه و درآمدی که از سوی سازمان محیط زیست جذب می‌شود ابتدا باید به خزانه دولت واریز شود.

وی افزود: بنابراین مبلغ دریافتی از هر شکارچی خارجی که حدود ۷۰ میلیون برآورد شده، باید به خزانه دولت واریز شود.

به گزارش فارس, براساس مستندات مبلغ دریافتی از شکارچیان خارجی بابت شکار هر چهارپا بر اساس نوع گونه، طول شاخ و غیره حدود ۷۰ میلیون تومان بوده است؛  یعنی با مجوز شکار ۱۰۰ راس چهارپا باید چیزی حدود ۷ میلیارد تومان به خزانه دولت واریز شود.