نماینده شهرستان های شرقی مازندران در واکنش به اظهارات رئیس محیط زیست کشور درخصوص لغو مصوبه پتروشیمی بهشهر گفت : از شما آقای رئیس جمهور درخواست داریم حقی را که دولت دوازدهم برای استان مازندران به رسمیت شناخته، اجرایی کنید.

شرق مازندران : نماینده مردم بهشهر و نکا در مجلس با اشاره به مصاحبه اخیر رئیس سازمان محیط زیست مبنی بر لغو مصوبه دولت در زمینه پتروشیمی مازندران گفت: هیچ مرجعی نمی‌تواند به تنهایی مصوبه دولت را لغو کند.

غلام رضا شریعتی اندراتی در جلسه علنی روز یکشنبه ۹ مردادماه مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) عنوان کرد: اخیراً رئیس سازمان محیط زیست طی مصاحبه‌ای اعلام کرده است که پرونده پتروشیمی مازندران بسته شد، حال این سوال پیش می‌آید ضمانت اجرایی مصوبات هیأت دولت چیست؟ اگر اعضای هیأت دولت خود حرمت مصوبات هیأت دولت را نگه نمی‌دارند از دیگران چه انتظاری می‌رود.

 

نماینده مردم بهشهر و نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس قانون تا مادامی که مصوبه هیأت وزیران از طریق هیأت دولت ابطال نشود، هیچ مرجعی در دولت به تنهایی حق ابطال آن را ندارد. از شما آقای رئیس جمهور درخواست داریم حقی را که دولت دوازدهم برای استان مازندران به رسمیت شناخته، اجرایی کنید.

 

وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به مأموریت‌های متعدد این وزارتخانه دستور فرمایید اداره راه و شهرسازی در شهرستان نکا به صورت مستقل تشکیل شود. همچنین جاده بهشهر به نکا و نیروگاه شهید سلیمی شاهد تصادفات مرگبار بوده که انتظار می‌رود رسیدگی شود.