مسؤول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران بیان د اشت : در فصل مهاجرت پرندگان ، تاکید ما به مردم این است از ایجاد ناامنی برای پرندگان در تالاب‌ها و آب‌بندان‌های استان پرهیز کنند

به گزارش شرق مازندران کوروس ربیعی مسؤول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران درباره حضور پرندگان مهاجر در طبیعت مازندران در گفت‌وگو با فارس با اشاره به فرارسیدن زمان مهاجرت پرندگان اظهار کرد: زمان مهاجرت‌ پرندگان است اما  هنوز اوج مهاجرت‌ها فرا نرسیده است.

وی گفت: تنش‌های خشکی موجب شده آبگیرها غرقابی نشوند به همین دلیل پرندگان با محدودیت عرصه‌های تالابی روبرو شوند.

مسؤول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران بیان کرد: با توجه به شرایط خشکی حضور پرندگان را بیشتر در آب‌بندان‌های استان شاهد هستیم.

ربیعی با اعلام اینکه شکار و صید پرندگان مهاجر همچنان ممنوع است، اظهار کرد: درخواست ما این است پرندگان وارد محیط تالابی نشوند و ایجاد اختلال زیستی نکنند.

وی یادآور شد: این روزها بیشتر شاهد حضور گونه‌های مهاجر پرندگان از جمله خوتکاها، کاکایی‌ها و حواصیل‌ها هستیم و با ادامه سرد شدن هوا شاهد حضور جمعیت‌های بیشتر پرندگان از جمله غازها، قوها و سایر گونه‌ها خواهیم بود.

مسؤول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: تاکید ما به مردم این است از ایجاد ناامنی برای پرندگان در تالاب‌ها و آب‌بندان‌های استان پرهیز کنند.