مهندس اسلامی در مراسم رسمی تودیع و معارفه استانداری مازندران گفت: این استان باید کلان دیده شود و ما در وزارتخانه این استان را یکپارچه می‌بینیم

شرق پرس: مراسم تودیع و معارفه استانداری مازندران, با حضور اسلامی استاندار سابق و وزیر راه و شهرسازی, آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در استان, احمدی حسین زادگان استاندار جدید, مدعوین و اصحاب رسانه در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

آیت الله طبرسی در آئین رسمی تودیع و معارفه گفت: آقای اسلامی وزیر راه به وضعیت جاده‌های مازندران رسیدگی کند و نمایندگان مازندران در مجلس هم، کمک کنند تا مازندران به جایگاه خود برسد و همه ما در توسعه و پیشرفت استان سهیم باشیم.

وی افزود؛ مسئولیت امانت است و همه ما امانتداریم و در خدمت به خلق باید کوشا باشیم.

نماینده ولی فقیه در این جلسه گفت : وضعیت کشور به گونه‌ای است که شاید شرایط برای انجام‌امور فراهم نباشد با ظرفیت موجود و تحریم‌هایی که داریم باید کشور را مدیریت کنیم.‌

آیت الله طبرسی اظهار داشت؛ مازندران در زمینه راه مشکل دارد و از وزیر راه و شهرسازی تقاضا داریم با شناختی که از مازندران دارد به راه‌های مازندران بپردازد.

 

اسلامی وزیر راه در ساری نیز در این مراسم گفت: استان مازندران را یکپارچه می‌بینیم و نقشه راه مازندران تدوین و سند توسعه اقتصادی مازندران تصویب شده و باید برنامه‌های شکوفایی استان اجرا شود.

اسلامی گفت: مزاحمت‌های استکبار گسترش یافته و ظرفیت‌های درونی ما هم باید افزایش یابد تا از مزاحمتی که استکبار به وجود آورده عبور کنیم.

وی افزود؛ سیستم حمل و نقل مازندران ضعیف است و با وضعیت مالی دولت نمی‌توان به این مسائل رسیدگی کرد در بودجه ۹۸ ردیف استفاده از سایر ظرفیت‌ها دیده شده است.

احمد حسین زادگان استاندار جدید مازندران نیز در این مراسم گفت : بروکراسی زائد مردم را آزار می‌دهد مازندران استحقاق بهترین‌ها را دارد و امیدواریم بتوانیم انتظارت بحق مردم را برآورده کنیم.

وی افزود؛ نخبگان و سرمایه‌های بسیاری در استان داریم و اینکه نتوانستیم از این ظرفیت بهره ببریم به دلیل نبود همگرایی است.

حسین زادگان گفت: بنیاد توسعه از اقدامات اسلامی استاندار قبلی است که با همین نقشه راه می‌توانیم تکمیل کننده مسیر باشیم.

استاندار جدید اظهار داشت؛ اختلاف و واگرایی در مردم نیست و اگر واگرایی داریم در مسئولان است. شاید تعصبات بخشی و صنفی باعث شده نتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

نماینده عالی دولت در استان افزود؛ بخش زیادی از مشکلات ما در حوزه زیرساخت است و در مجمع نمایندگان ظرفیت ویژه‌ای برای توسعه استان داریم و شعار امید اجتماعی، تدبیر اقتصادی و اعتدال سیاسی را پیگیری می‌کنیم.
حسین زادگان با اشاره به اینکه سطح رضایتمندی مردم کاهش یافته و باید رضایتمندی مردم را افزایش دهیم گفت: بروکراسی زائد و گاهی فاسد، مردم را آزار می‌دهد و برای استفاده از نگاه‌های مختلف در استان، مشی اعتدالی را پیگیری می‌کنیم.

وی که همواره بر استفاده از ظرفیت رسانه ها تاکید کرد در این مراسم هم گفت از  تشکل‌ها و رسانه‌ها برای توسعه استان بهره می‌بریم و هیچ مدیری حق شکایت از رسانه ندارد مگر اینکه بحث تهمت و افترا باشد و یا حقی ضایع شود.