استاندار مازندران که بهمراه نمایندگان مجلس از شهرستان های دچار خشکسالی ازجمله میاندورود بازدید بعمل آورد در جمع کشاورزان گفت : تلاش می‌شود بخشی از خسارت‌هایی که به دلیل بروز پدیده خشکسالی اتفاق افتاده در قالب تسهیلات به کشاورزان جبران شود.

شرق مازندران : سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران روز دوشنبه در بازدید از زمین‌های کشاورزی شهرستان میاندورود، اظهار کرد: مشکل کم‌آبی موجب شد امسال ۲هزار هکتار از اراضی میاندورود زیر کشت برنج نرفت.

وی که بهمراه زارعی و بابایی کارنامی نمایندگان شهرستان های ساری و میاندورود و همچنین فرماندار میاندورود از مناطق دچار خشکسالی بازدید کرد، از تامین برق چاه های کشاورزی با اضافه شدن چند دستگاه ژنراتور برق هلال احمر خبر داد و گفت: سعی شده تا با توجه به بروز پدیده خشکسالی، بخشی از مشکلات کشاورزان این منطقه مرتفع شود.

استاندار مازندران همچنین از احداث یک سد لاستیکی برای تامین آب مورد نیاز کشاورزان این منطقه خبر داد تا بخشی از آب مورد نیاز تامین و ذخیره سازی شود.

حسینی پور گفت: برای تامین امنیت پایدار آب رودخانه تجن نیز باید اعتبار خاصی را در نظر بگیریم تا مشکل کم آبی کشاورزان منطقه به حداقل کاهش یابد.

او افزود: با وجود مشکلات کشاورزان مازندرانی که برای تامین امنیت غذایی کشور در تلاش شبانه روزی هستند، با متولیان امور آب تعامل و همکاری تنگاتنگی داریم تا بحران کم آبی را با کمترین مشکل پشت سر بگذاریم.

استاندار مازندران با بیان اینکه اعضای ستاد مدیریت بحران استان برای برآورد نهایی خسارت‌های ناشی از خشکسالی بازدید میدانی از مناطق دارای تنش آبی داشته باشند ادامه داد: تلاش می‌شود بخشی از خسارت‌هایی که به دلیل بروز پدیده خشکسالی در استان اتفاق افتاده است در قالب تسهیلات به کشاورزان جبران شود.

حسینی پور ابراز امیدواری کرد با مجموع اقدامات صورت گرفته و در دست اقدام به نظر می‌رسد برای فصل زراعی آینده شرایط پایدارتری داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه تصمیماتی که امروز گرفته شد به قید فوریت دنبال شود، خاطرنشان کرد: حتما وضعیت موجود را گزارش و پیگیری می‌کنیم تا در مدیریت بحران بتوانیم در رابطه با جبران خسارات کشاورزان کاری انجام دهیم که داریم تلاش می‌کنیم.

 

از احداث سد لاستیکی تا پیگیری پرداخت خسارت به کشاورزان مازندرانی

 

 

از احداث سد لاستیکی تا پیگیری پرداخت خسارت به کشاورزان مازندرانی