استاندار مازندران با ابراز ناخرسندی از صف های طولانی نان، تاکید کرد : تا ۱۰ روز آینده کمیته فنی شورای آرد و نان اقدامات خود را برای کاهش صف‌ها در نانوایی‌ها بررسی و اعلام کند

شرق مازندران  – محمد مبرا : سیدمحمود حسینی پور با ابراز ناخرسندی از صف های طولانی نانوایی ها در مازندران اظهار کرد : گرچه در فصل تابستان به دلیل افزایش مسافرت‌ها به استان صف‌های نانوایی ایجاد می‌شود اما هوشمند سازی آرد و نان نیز امکان دارد نواقصی داشته باشد و باید بخشی از این نواقص در شورای آرد و نان استان احصا و دستورالعمل‌ها مرور شوند.

استاندار مازندران در ادامه تاکید کرد : مقرر شد تا ۱۰ روز آینده کمیته فنی شورای آرد و نان اقدامات خود را برای کاهش صف‌ها در نانوایی‌ها بررسی و اعلام کنند.

سیدمحمود حسینی پور با اعلام اینکه به هیچ وجه قابل قبول نیست که در تولید یا توزیع نان ناملایماتی وجود داشته باشد. افزود : مهم  اینست که بتوان نان با کیفیت و در حداقل زمان ممکن به دست مردم رساند و  همه مسئولان نیز باید در راستای این سیاست هماهنگ شوند.

وی اظهار داشت؛ با اجرای طرح هوشمند سازی از برخی فساد‌ها در توزیع آرد و نان جلوگیری شده و اجرای این طرح برای دولت صرفه جویی قابل توجهی داشت، اما میدانیم که در کنار اجرای این طرح برخی اشکالات رفتاری نیز بوجود آمد.

استناندار مازندران با اشاره باینکه در موضوع آموزش نانوایی ها ضعف هایی وجود داشت بیان کرد: برخی نانوایان با سیستم هوشمند سازی آشنا نبودند و به همین دلیل اشکالاتی بوجود آمد که نظارت بیشتر در فرایند تولید و توزیع نان را می طلبد.

استاندار مازندران با بیان اینکه تولید گندم دو سال اخیر در استان ۷۰ درصد افزایش داشت، افزود: با توجه به کیفیت مناسب گندم تولیدی استان کمیته‌ای برای افزایش تولید گندم هم در استان با با حضور دستگاه‌های مربوطه و محوریت جهاد کشاورزی تشکیل شده است.

حسینی پور با اشاره به رشد ۷۰ درصدی در تولید گندم مازندران افزود؛ تولید گندم در مازندران بصورت دانش بنیان در دستور کار قرار دارد که این مهم موجب رونق تولید و بهره وری بیشتر کشاورزان استان می‌شود.