حسین زادگان گفت: فعال بودن تنها 8 کارخانه بعد از این همه سال و با توجه به ظرفیت های مناسبی که در بندرامیرآباد وجود دارد, مناسب نیست و باید گسترش یابد

به گزارش شرق پرس احمد حسین زادگان در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در شرق مازندران گفت : ظرفیت های خوبی در بندرامیرآباد وجود دارد و باید بخش خصوصی بیش از گذشته در این حوزه فعال شود.

وی گفت که ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی در گرو استفاده و بهره مندی از ظرفیت بخش خصوصی است و باید از ظرفیت این بخش بدرستی استفاده و از سرمایه گذاران حمایت شود.

حسین زادگان با اعلام اینکه نقش بخش خصوصی در توسعه اقتصادی و توسعه دریایی بسیار موثر است؛ خاطر نشان کرد: باید افرادی که زمین گرفتند و تاکنون برای اجرای آن کاری نکردند با قوت بیشتری در این حوزه وارد شوند و برای افزایش ورود بخش خصوصی به بندر، مشوق های مختلف در نظر گرفته شود.

وی با اعلام اینکه براساس آمار اعلام شده میزان کمی از صادرات مرکبات در اختیار تجار بومی است؛ یادآور شد: اینکه اغلب تجار ما در بخش صادرات افراد غیربومی هستند، اشکالی ایجاد نمی کند چرا که ما برای توسعه، سود کشاورزان و ارز آوری بیشتر باید از تمام پتانسیل ها استفاده کنیم.

استاندار مازندران افزود: فعال بودن تنها ۸ کارخانه بعد از این همه سال و با توجه به ظرفیت های مناسبی که در بندرامیرآباد وجود دارد؛ ظرفیت خوبی نیست و باید گسترش یابد.

وی گفت: ظرفیت های خوبی در بندرامیرآباد وجود دارد و باید از حضور سرمایه گذاران در بخش های مختلف استقبال شود.

حسین زادگان بیان داشت: باید کار پر مزیت برای استان تعریف کنیم و وقتی به این درجه از کار و تولید کالا برسیم؛ مردم خود وارد عمل خواهند شد و توسعه به همراه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا, استاندار مازندران گفت که از همه مازندرانی ها در سراسر کشور برای جذب تجار و استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران برای توسعه بخش خصوصی و سرمایه گذاری در بندر امیرآباد بهشهر و توسعه اقتصادی استان استفاده می شود.