پس از سالها پیگیری و خواست به حق مردم مازندران، بالاخره شورای نگهبان لایحه ایجاد منطقه آزاد مازندران را تصویب کرد.

به گزارش شرق مازندران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، دکتر هادی طحان‌نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان از تایید لوایح ایجاد سه منطقه آزاد تجاری – صنعتی در کشور خبر داد.

این مناطق عبارتند از سرخس، دوغارون و مازندران که لوایح ایجاد آن‌ها در گذشته با اشکالاتی از سوی شورای نگهبان مواجه شده بود.

دکتر طحان‌نظیف درباره این لوایح نوشته است با اصلاحات صورت گرفته در مجلس شورای اسلامی و بررسی مجدد در شورای نگهبان خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشدند.

گفتنی است؛ امیرآباد تنها بندر شمال کشور است که به خطوط ریلی متصل شده و می‌تواند کالاها را از طرزیق ریلی تا بنادر جنوب نیز ترانزیت کند، اما وجود پایانه‌های حمل و نقل کالا نیز رونق خاصی به این منطقه داده است کالاهایی که در بندر امیرآباد تخلیه می‌شوند به سرعت به هر نقطه‌ای از کشور حمل می‌گردند.

بندر امیرآباد بهشهر به جهت زیر ساخت و اراضی که وجود دارد سومین بندر بزرگ کشور است و این بندر اکنون با  اسکله های متنوع و قابل توجه بعنوان یکی از نمادهای توجه ایران به مقوله ترانزیت کالا و کسب درآمد ارزی، ایجاد اشتغال، جذب سرمایه گذاری خارجی و بخش خصوصی تبدیل شده است.