مدیر جهاد کشاورزی بهشهر با اشاره به امحا 2 هزار تن پرتقال افزود : بالغ بر 900 تن پرتقال درجه 2 و 713 تن پرتقال درجه 3 از باغداران خسارت دیده برف خریداری شد.

امحا بیش از 2 هزار تن پرتقال یخ زده در بهشهر

 

مدیر جهاد کشاورزی بهشهر از امحای ۲ هزار و ۳۲ تن پرتقال خسارت دیده برف پاییزه سال جاری در این شهرستان خبر داد.

خلیل حقیقی در گفت و گو با ایسنا، اظهار داشت: در مرحله اول امحای پرتقال خسارت دیده برف پاییزه سال جاری تا کنون ۲ هزار و ۳۲ تن پرتقال یخ زده در سطح یک هزار و ۱۶۳ هکتار از باغات مرکبات در شهرستان بهشهر از چرخه مصرف انسانی خارج و امحا شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این مرحله برای هر تن پرتقال ۲۲۰ هزار تومان پرداخت شد که در مجموع ۶۴۸ بهره بردار از تسهیلات بالغ بر ۴ میلیارد و ۴۷۲ میلیون ریال برخوردار شدند.

مدیر جهاد کشاورزی بهشهر یادآور شد: بالغ بر ۹۰۰ تن پرتقال درجه ۲ و ۷۱۳ تن پرتقال درجه ۳ از باغداران خسارت دیده برف سال جاری در شهرستان بهشهر خریداری شد.

حقیقی تصریح کرد: از پرتقال های خسارت دیده برف بهشهر بالغ بر ۱۱۶۰ تن به ارومیه و ۷۲۰ تن به رامسر جهت استفاده در کارخانه های آبمیوه و کنسانتره تحویل داده شد.

وی در پایان اظهار کرد: سطح باغات مرکبات از انواع پرتقال و نارنگی در شهرستان بهشهر بالغ بر ۵۳۰۰ هکتار با میزان تولید ۱۲۲ هزار تن در سال است که میزان خسارت برآورد شده برف پاییزه سال جاری ۴۰ درصد میوه برداشت نشده بالغ بر ۳۴ میلیارد تومان ارزیابی شده است.