نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در نشست با فعالان اقتصادی بخش کشاورزی در مازندران گفت: با انحصار، رانت و فساد مبارزه و برخورد جدی می‌کنیم

شرق مازندران : محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی  در جلسه با فعالان اقتصادی بخش کشاورزی مازندران در محل استانداری این استان با بیان اینکه اعتقاد ما بر این است که به مردم خدمت کنیم، گفت: از تولید و تشکل‌های بخش کشاورزی حمایت خواهیم کرد و حتما رفع موانع و محدودیت ها دستور کار خواهد بود.

وی با توجه به نامشخص بودن وضعیت یک زمین ۶ هزار هکتاری در مازندران، تصریح کرد: تملک این زمین مشخص و سند آن باطل تا در اختیار مردم برای تولید قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: ما نمی‌خواهیم به جای تولید کنندگان تصمیم بگیریم، وظیفه ما سیاست گذاری، حمایت و نظارت بر اجرای سیاست‌گذاری است.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: استان‌های شمالی کشور قطب کشاورزی هستند، مازندران در تولید ۱۴ محصول رتبه اول کشور را دارد و بخش عمده نیاز کشور از شمال کشور تامین می‌شود.معتقدم باید رویکردها را اصلاح کنیم و راهبردهای جدید را پیش بگیریم.

نیکبخت با بیان اینکه توجه به صنایع تبدیلی در مازندران توسعه یابد، اظهار داشت: مازندران در مرکبات رتبه اول را دارد، بخشی تازه خوری و بخشی صرف صنعت و صادرات شود و تا زمانی که صنایع تبدیلی پا نگیرد ، مشکل وجود خواهد داشت.

وی تصریح کرد: با انحصار، رانت و فساد مبارزه و برخورد جدی می‌کنیم.