علیرغم بی اطلاعی و تکذیب استانداری مازندران، سرپرست جدید جهاد کشاورزی مازندران منصوب و معارفه شد

شرق مازندران – پرویز امیرخانلو : در حالیکه زمان تودیع و معارفه سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران روز یکشنبه ۱۶ مهر اعلام شد، روابط عمومی استانداری با اعلام بی اطلاعی از این جابجایی, هرگونه تغییر در راس سازمان جهاد کشاورزی مازندران را رد کرد. اما صبح روز یکشنبه مراسم معارفه سرپرست جدید سازمان جهاد کشاورزی مازندران برگزار شد.

محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی، طی حکمی بابک مومنی را بعنوان سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران منصوب و از زحمات ۱۹ ماهه حسن عنایتی کلیجی بعنوان ریاست سازمان جهاد کشاورزی مازندران قدرانی کرد.

بابک مؤمنی دانش‌آموخته مقطع دکترای علوم و مهندسی آب در گرایش سازه‌های آبی و استادیار دانشگاه پیام نور مازندران است .

در کارنامه سرپرست جدید جهاد کشاورزی مازندران؛ مشاور فنی و اجرایی مجری طرح تجهیز و نوسازی اراضی استان‌های شمالی کشور، مشاور ناظر بر مطالعات مرحله اول طرح جامع زهکشی اراضی کشاورزی استان مازندران و بنیانگذاری و مسئولیت واحد خدمات مشاوره آبیاری تحت فشار در استان دیده می شود.

مازندران با تولیدات مهم و استراتژیک محصولات کشاورزی، بعنوان یکی از قطب های کشاورزی کشور شناخته می شود و با برخورداری از ۲ و نیم درصد زمین کشاورزی کشور، ۷ درصد از تولیدات کشاورزی و ۱۱ درصد از ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را در اختیار دارد.

طبق اعلام منابع رسمی، این استان تولید کننده ۷۲ محصول زراعی و باغی است و در تولید ۱۵ محصول کشاورزی رتبه اول تا سوم کشور را در اختیار دارد.