اگر چه استاندار در حکم خود، بُعد مسافت و نیازهای مردم را دلیل ایجاد دفتر استانداری در غرب استان عنوان کرد، اما این اقدام حرکت به سمت شکل گیری استانی دیگری در غرب مازندران را تداعی می کند

 

 

به گزارش شرق پرس دستور افتتاح و راه اندازی دفتر استاندار در غرب مازندران، موجب حیرت و تعجب برخی از سیاسیون استان شده است!

 

مثل این است که رییس جمهور به خاطر بُعد مسافت در استان های دور دست دفتر رییس جمهور دایر کند! اگر چه استاندار در حکم خود، بُعد مسافت و نیازهای مردم را دلیل چنین حرکتی عنوان کرده است، اما این اقدام حرکت به سمت تمهیدات و مقدمات شکل گیری استانی دیگری در غرب مازندران را تداعی می کند و به نظر می رسد که ایشان به تبعات کار خود واقف نیستند و یا قانون مربوط به فرمانداری های ویژه را نمی دانند!.

 

این اقدام هر چه که باشد، نافی قوانین مرتبط با استان واحدی به نام مازندران است در صورت امکان چنین کاری از جهت دلایل ذکر شده، مستلزم ایجاد پست های قانونی و اداری است با نیروهای جدید و اعتبار مجزا، که صدر و ذیل چنین کاری علاوه بر انطباق با قانون، در نظر مردم ما نیز، قابل فهم و درک درست نیست!.

 

به نظر می رسد که مشاور یا مشاورین آقای مهندس اسلامی، گرای درستی به ایشان نداده اند که بُعد مسافت را دلیل این کار دانستند، یعنی استان های دیگر هم می توانند به دلیل فوق، نمایندگی دفتر استانداری را در مناطق دور از مراکز استان ها دایر کنند؟، کانه تاکنون مردم مشکلاتی نداشتند و یا مشکلات شان انباشته شده است که ایشان مبادرت به افتتاح دفتر خود با (ساختمانی مجزای از فرمانداری ویژه ) ورزیده اند!. پس وجود فرمانداران ویژه و غیرویژه در شهرستان های غرب استان برای چیست؟ آنها نمایندگان رئیس جمهور و به تبع آن نماینده مقام عالی دولت در استان می باشند و هر دستوری را که آقای استاندار تشخیص دهند ، فرمانداران باید اجابت کنند ، مگرآنکه فرمانداری از نظر مدیریت ضعیف باشد که آن هم چاره دارد و آن تغییر فرماندار و یا هر مسئول ضعیف در سمت مدیریتی می باشد.

 

در حقیقت این کار و ابلاغ ایشان به همکارشان برای افتتاح دفتر استاندار در غرب استان، آدرس غلطی است که واقعیت آن القاء امکان به وجود آمدن یک استان دیگر در این پیکره ی واحد و به وجود آوردن انتظارات و توقعات برای بخشی از مردم مازندران، ساکن در غرب استان است که با توجه به وجود بستر و اعتراضات اجتماعی، که در اکثر مناطق کشور وجود دارد؛ تبعات و مشکلات اجتماعی و سیاسی و امنیتی را برای آینده به همراه خواهد داشت.

 

انتظار می‌رود آقای استاندار با اصحاب اندیشه و برنامه، و مطلعین مشورت می کردند و با کار کارشناسی حرکتی براساس منافع دولت و مردم استان انجام می دادند.

 

 

 

 

 

خبرساری