با نزدیک شدن به یازدهمین دوره انتخابات مجلس، گمانه زنی ها برای حضور چهره های شاخص در حوزه انتخابیه شرق مازندران هر روز جدی تر می شود

شرق پرس :سه شهرستان مهم نکا، بهشهر و گلوگاه در شرق مازندران حوزه انتخابیه ای را تشکیل می دهند که اهمیت بسیاری در استان دارد و نماینده ای که از این حوزه به بهارستان می رسد باید توانمندی های زیادی داشته باشد.

البته پیچیدگی های سیاسی و اجتماعی در شهرستان های شرقی حاکی از اینست که در کنار توانمند بودن کاندیدای این حوزه، آیتم هایی مانند نفوذ منطقه ای در هر سه شهرستان نیز باید مدنظر باشد.

با این همه اما نمی توان از نقش روحانیت در همه ادوار انتخابات مجلس در حوزه شرق مازندران غافل بود و این مسئله نیز مورد توجه همه ی آنهایی که قصد ورود به کارزار انتخاباتی شرق مازندران دارند، هست.

با نگاهی به لیست آنهایی که تاکنون توانسته اند از این حوزه به مجلس راه یابند نام افرادی دیده می شود که در سطح کشور نیز شناخته شده اند و ازجمله رجال سیاسی ذی نفوذ در پایتخت محسوب می شوند، افرادی مانند احمد توکلی، شیخ علی ‎اصغر رحمانی، جمشیدی و این آخری هم علی محمد شاعری که مسئولیت های بزرگی را در سطح کشور تجربه کرد.

به نظر می رسد با توجه به آرایش قومی و قبیله ای در این سه شهرستان، تاکنون جای یک نماینده سرشناس از شهرستان گلوگاه در لیست افراد راه یافته به بهارستان خالی بوده و به نظر می آید زمزمه های حضور حجت الاسلام حسینعلی زاهدی می تواند انتخابات این دوره را چالشی تر و پر هیجان تر از قبل نماید. چراکه آرای مردم شهرستان گلوگاه به سبد چهره های شاخص در دو شهرستان دیگر سرازیر نخواهد شد.

براساس گمانه زنی های رسانه ای ، افرادی چون ایوب برزگر نژاد، محمد جمشیدی اردشیری ، عبدالوحید رحمانی خلیلی ، علی اصغر رحمانی خلیلی ، حسینعلی زاهدی ، میرخالق سجادی ، علی محمد شاعری ، غلامرضا شریعتی ،علی اصغر شفیعی خورشیدی ، سید علی قاسمی ، عبدالعلی گواهی ، احمد علی مقیمی ، سید احمد میری قلعه سری ، محمد مهدی ناصحی و سید مناف هاشمی، از جمله چهره های سیاسی شاخصی هستند که قصد حضور در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی از حوزه شرق مازندران را دارند.