در شرایط فعلی که اصلاح طلبان مایل به ارائه لیست انتخاباتی در مازندران نیستند و علت آنرا عدم حضور چهره های مطرح اصلاح طلب در حوزه های انتخابیه می دانند اما به نظر می رسد انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه ساری و میاندورود رقابتی تر از حوزه های دیگر استان باشد

شرق مازندران – پرویز امیرخانلو: با آغاز تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی، رنگ و بوی انتخاباتی در حوزه های مختلف حاکم گردید و در این میان حوزه انتخابیه ساری و میاندورود بدلیل حضور چهره هایی از طیف های مختلف سیاسی، شور و حال متفاوتی دارد.

اما تا این لحظه می توان گفت مهمترین بخت های رسیدن به کرسی مجلس در حوزه ساری و میاندورود، یوسف نژاد از طیف اصلاح طلبان، عبدالرضا بابایی، زارعی، عالیه زمانی و علی بابایی کارنامی می باشند که حضور این تعداد از کاندیدای مدعی رای آوری فضای متفاوتی را در مرکز استان بوجود آورد.

اما نکته ای که نباید از آن غافل بود، تاثیر رای شهرستان میاندورود در این رقابت حساس است و موضوع اینست که امسال طبق شواهد و قرائن وضعیت زارعی و یوسف نژاد در میاندورود بهتر از بقیه رقبا است و اینکه این دو فرد در میان همه کاندیدا بعنوان نوک پیکان جریان اصلاح طلبی و اصولگرایی در مرکز استان شناخته می شوند و قطعاً رای سنتی دو جریان اصلی انتخابات را خواهند داشت.

عالیه زمانی که از او بعنوان جا مانده دور قبل انتخابات مجلس شورای اسلامی یاد می شود، در این دوره با همه توان ورود کرد و به نظر می آید که شاید بتوانیم برای اولین بار شاهد حضور یک بانو ساروی در مجلس شورای اسلامی باشیم.

عبدالرضا بابایی نیز که در انتخابات گذشته  بعنوان پدیده خود را مطرح کرده بود، با جبران ضعف ها و تقویت نقاط قوت آنهم در روستاها حرف هایی برای گفتن خواهد  داشت.

اما علی بابایی کارنامی نیز که رقابت شدیدی با عالیه زمانی داشت و در نهایت با رای اندکی موفق به حضور در بهارستان شده بود، در این چهار سال علیرغم حاشیه هایی که داشت اما تلاش کرد تا نظرات مردم را جلب کند و خود را بعنوان نماینده قشر کارگری در مازندران مطرح نماید.

موضوع مهم که نباید از آن غافل باشیم، احتمال ایجاد موج از سوی ستادهای کاندیدای نوظهور است مسئله ای که می تواند بر حساسیت و رقابت شدید کاندیدای حوزه ساری و میاندورود بیافزاید.