ایجاد خانه جوانان, ترقیب جوانان برای حضور پررنگ در مشارکت اجتماعی ، هدایت جوانان به سمت کسب و کارهای نوظهور (استارت آپ) از مهمترین مباحث مطرح شده در ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان گلوگاه بود...

به گزارش شرق پرس ، با حضور فریدون کلبادی نژاد فرماندار گلوگاه، محمدرضا ییلاقی اشرفی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان ، جعرفی معاون فرماندار، رضایی رئیس اداره ورزش و جوانان و دیگر مسئولان گلوگاه جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با محوریت اوقات فراغت جوانان و مسائل مربوط به حوزه جوانان در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

کلبادی نژاد در این جلسه با تاکید بر اهمیت نقش آفرینی جوانان در عرصه های مختلف جامعه گفت : نباید ما به جای جوانان تصمیم گیری کنیم و معتقدم باید اجازه دهیم جوانان تصمیم گیر و تصمیم ساز باشند تا در مسیر توسعه قرار گیریم.

وی ایجاد خانه جوانان در گلوگاه را مطالبه مهم جوانان شهرستان دانست و افزود : نقشه راه شهرستان باید در خانه جوانان ترسیم شود و باید بدانیم که بیش از ۱۳ هزار جوان این شهرستان در چه زمینه ای فعالیت می کنند و یا علاقه مند به فعالیت در چه حوزه ای هستند.

فرماندار دروازه شرقی استان مازندران ضمن برشمردن ظرفیت های گلوگاه اظهار داشت: همه ی ما باید در موضوع جوانان به باورپذیری برسیم و جوانان هم باید روحیه مطالبه گری از مسئولان داشته باشند و در این مسیر حضور شخص آقای حسین زادگان و ییلاقی در اداره کل ورزش و جوانان برای ما یک فرصت است تا مطالبات حوزه جوانان را بهتر پیگیری نمائیم.

 

گلوگاه : گلوگاه : کلبادی نژاد : نباید بجای جوانان تصمیم گیری کنیم / ییلاقی اشرفی : مشارکت جوانان گلوگاه در مقابله با کرونا چشمگیر بود

 

محمدرضا ییلاقی اشرفی نیز در این نشست با تمجید از موفقیت های جوانان شهرستان گلوگاه گفت : نمونه ها و مدل های موفقی از جوانان در این شهرستان داریم و در بحث تشکل های جوانان نیز فعالیت های بسیار خوبی را شاهد هستیم.

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان با اعلام اینکه این شهرستان ۱۱ سازمان مردم نهاد در حوزه جوانان دارد تاکید کرد؛ هر چقدر جوانان را به سمت تشکیل سمن و فعالیت های اجتماعی سوق دهیم در پیشبرد برنامه ها و حضور جوانان موفق تر خواهیم بود.

وی جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان را مورد تاکید وزیر ورزش و جوانان ، استاندار و مدیرکل دانست و گفت : مطرح شدن ، پیگیری و رفع مشکلات و معضلات جوانان در جلسات ستاد ساماندهی بسیار اهمیت دارد و از اینرو تشکیل ۶ جلسه در سال و با حضور جوانان مورد انتظار است.

ییلاقی اشرفی مشارکت جوانان شهرستان گلوگاه در مقابله با بحران شیوع کرونا و نقش پررنگ در طرح همت جوانانه، کمک مومنانه را چشمگیر توصیف کرد و اظهار داشت؛ جوانان این شهرستان ثابت کردند که مقاومت، همان مقاومت روزهای نخست انقلاب و جنگ تحمیلی است و حضور فرماندار محترم این شهرستان در کنار جوانان برای کمک به مردم نیز قابل تقدیر است.

وی با اشاره به در پیش بودن تابستان و لزوم برنامه ریزی برای اوقات فراغت نسل جوان افزود؛ تقاضای ما اینست که مسئولان در همه شهرستان ها از موضوع بسیار مهم اوقات فراغت غافل نشوند که این مسئله می تواند آسیب هایی را بهمراه داشته باشد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان در ادامه معرفی کسب و کارهای نوظهور (استارت آپ) را در بخش های شهری و روستایی مورد تاکید قرار داد و گفت : در حوزه تسهیلات جوانان، هم با مشارکت برخی از بانک های عامل اعتبارات خوبی پیش بینی شده و در این راستا ارتباط مستقیم تشکل های جوانان با ادارات ورزش و جوانان برای بهره مندی از تسهیلات طرح های ملی و اعتبارت آن می تواند تاثیرات خوبی در اشتغالزایی جوانان داشته باشد.

 

لازم به ذکر است جعفری معاون سیاسی امنیتی فرماندار، رضایی رئیس اداره ورزش و جوانان گلوگاه ، نمایندگان سمن های جوانان و دیگر مسئولان حاضر در جلسه ، درباره موضوعات ، مطالبات و معضلات حوزه جوانان نکاتی را بیان داشتند.