اگر امروز از جوانان ایران بپرسید از قانون گذاران و نمایندگان مجلس چه انتظاراتی دارید اکثریت می گویند مشکلات مسکن، ازدواج و معیشت ...

شرق مازندران : علی جعفری دبیر شبکه کار آفرینی و اشتغال پذیری مازندران درخصوص شاخصه ها و مولفه های مهم نمایندگان مجلس نوشت:

اگر آینده روشن کشور و مردم را می خواهید به جوانان اعتماد کنید

در سال های گذشته جوانان ایرانی در عرصه های مختلف علمی آموزشی دانشگاهی ورزشی اجتماعی فرهنگی و غیره توانستند افتخارات ملی و جهانی را بدست آورند، اگر میخواهیم در کشور هم شاهد موفقیت ها در عرصه اقتصادی، اشتغال و … باشیم باید به همین جوانان که در نظام جمهوری اسلامی ایران پرورش یافته اند اعتماد کنیم و قطعا این عزیزان راه حل های مناسبی با رعایت مسائل مختلف ارائه می دهند.در کشور های توسعه یافته جوانان به عنوان یک بازوی قدرتمند عملیاتی و اجرایی شناخته می شوند و اعتماد به آنان و سرمایه گذاری روی این نسل موجب جهش های قابل توجهی در عرصه های اقتصادی، سیاسی، تجاری، صنعتی و… شده است.

 

مردم آگاه شدند و آگاهانه انتخاب می کنند

به لطف فعالیت های خبری و رسانه ای در داخل کشور امروزه ما با نسلی مواجه شده ایم که آگاه هستند و همچنین قدرت تصمیم گیری در خیلی از امورات را دارند، جوانان ما آگاهانه انتخاب می کنند، آگاهانه تحصیل می کنند و قدرت تشخیص یک فرد که در حد و اندازه تبلیغ گر می باشد را با فردی دیگر که عملگرا و متعهد به مردم است را دارند، بنابر این در انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی کاندید ها از تبلیغات بدون پتشیوانه و عمل جلوگیری کنند و برنامه بلند مدت، کوتاه مدت و… خود را با مردم به اشترک بگذراند و نسل جوان باید در جریان تمامی این برنامه ها باشد.

 

مردم را نسبت به مسائل مختلف آگاه کنند و شفافیت در گفتار و عمل داشته باشند

نمایندگان باید شفافیت در گفتار و عمل را دارا باشند و از برخی از مسائل حاشیه ای بپرهیزند. جوانان ما رفتار صادقانه می خواهند و در قبال این رفتار صادقانه و شفاف قطعا مشارکت های بزرگی را رقم خواهند زد، نمونه این اقدام را می توان در ۸ سال دفاع مقدس، اپیدمی کرونا، شرکت در انتخابات مختلف مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری، شورای شهر و ریاست جمهوری مشاهده کرد که در همه این دوران جوانان حضور بی سابقه و اثر گذاری را داشتند. نمایندگان امروز ما در مورد مسائل مهمی که مطرح می شود در سطح ملی و جهانی که دغدغه مردم می شود شفافیت در گفتار و عمل را داشته باشند.

 

شغل مناسب رفاه شخصی و مسکن مناسب حق مسلم جوانان است

اگر امروز از جوانان ایران بپرسید از قانون گذاران و افرادی که در مجلس هستند چه انتظاراتی دارید اکثریت می گویند مشکلات و موانع در زمینه : مسکن، ازدواج و معیشت را در الویت امورات ملت قرار دهند. قطعا موارد ذکر شده حق مسلم جوانان کشور است و حتی تبدیل شده به دغدغه بزرگ پدران و مادران این سرزمین، کاندید های مورد نظر باید به آن توجه کنند و این نیاز فوری جهت توسعه و ارتقاء سطح جامعه و ادامه مسیر تعالی کشور مهم است. کاندید ها با ارائه برنامه درست و قانون گذاری صحیح باید موانع و معظلات این بخش را شناسایی کنند و آنها را تا حد ممکن بتوانند برطرف کنند.

 

از ادبیات و روحیه کار آفرینی در شهر غافل شدیم

یکی از راه های مهم و اثر بخش مشارکت جوانان در توسعه و سازندگی کشور آموزش صحیح است. امروزه کشور های توسعه یافته با تکیه بر آموزش های صحیح و درست در عرصه کارآفرینی و ایجاد بستر مناسب می تواند نسلی آموزش دیده را تحویل جامعه دهند که در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی رویداد های مهمی را رقم بزنند. کاندید ها حتما باید به این مولفه مهم توجه کنند و آن را تقویت کنند.

 

کسب و کار های نوپای شهر را درگیر بروکراسی اداری کردیم

در گفتگو هایی که با جوانان داشتیم بسیار از این عزیزان در بروکراسی اداری و نبود زیر ساخت مناسب جهت اجرای پروژه های نوپا سخن به میان می آورند، این عزیزان همواره در اجرای یک طرح از قوانینی می گویند که منجرب به توقف یا مانع اجرای یک طرح شغلی، پروژه شغلی و موارد مشابه می گردد. افرادی که قصد حضور در عرصه انتخابات را دارند باید برنامه ای درست و صحیح جهت رفع این موارد داشته باشند.

 

کار ها و طرح های مهم حتما باید با مشارکت جوانان حل شود

همواره گفتیم و تاکیید کردیم، در زمان جنگ تحمیلی جوانان خط شکن بودند و عملیات های مهم ۸ سال دفاع مقدس را با کمترین امکانات و بیشترین هجمه دشمن به سرانجام رساندند! امروز نیز در مسائل مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی نیز از این جوانان که در سیستم آموزشی و پرورشی جمهوری اسلامی ایران رشد کردند و تجربه کسب کردند و مهارت های لازم را کسب کردند باید بهره مند شویم، قطعا یک کاندید با چنین دیدگاهی وارد میدان خدمت گذاری شود می تواند بسیار از مشکلات و مسائل مختلف را حل کند.

  • نویسنده : علی جعفری