در آستانه نخستین سالگرد شهادت جانباز رشید اسلام سردار شهید حاج علی ییلاقی, ویژه برنامه فرهنگی " شب خاطره" با محوریت ابعاد شخصیتی شهید در بهشهر برگزار شد

به گزارش شرق پرس, ویژه برنامه شب خاطره با ابتکار و همراهی دوستان و همرزمان سردار شهید حاج علی ییلاقی در آستانه نخستین سالگرد شهادت فرمانده اسبق لشکر ۲۵ کربلا در بهشهر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که شب قبل از برگزاری مراسم نخستین سالگرد سردار شهید ییلاقی با حضور فرماندهان ارشد سپاه, حجت الاسلام جباری امام جمعه بهشهر, مسئولان استانی و شهرستانی و همرزمان و نزدیکان شهید برگزار شد, دکتر محمدرضا ییلاقی فرزند ارشد شهید با تشکر از حضور یادگاران هشت سال دفاع مقدس و مردم و مسئولان شهرستان و استان گفت: این قبل برنامه ها روایتی خواهد بود از گنجینه های دفاع مقدس برای جوانان و نسل سوم انقلاب که آشنایی کمتری با رویدادهای تاثیرگذار و فرهنگ ساز جنگ دارند که بسیار پراهمیت خواهد بود.

وی ضمن تقدیر از تلاش های سردار فتح الله جعفری بدلیل پژوهش های ماندگار در زمینه شهدا و یادگاران دفاع مقدس گفت : کارهای ماندگار و دقیقی بواسطه ی تلاش های ایشان برای حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس برجای مانده است.

در ادامه این مراسم سردار فتح الله جعفری بعنوان میهمان و سخنران ویژه این مراسم گفت: بهشهر شهر مردان بزرگی چون شهید هاشمی نژاد و سردار شهید حاج علی ییلاقی است.

جعفری افزود؛ دفاع مقدس یک تاریخ هشت ساله بعد از انقلاب است که برای همه نسل های آینده نیز درس آموز و بسیار مهم خواهد بود.

این سردار سپاه پاسداران با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و تحسین هوش و شجاعت رزمندگان ایران اسلامی در نبرد با متجاوزان اظهار داشت؛ توانایی فکری شهید ییلاقی را در عملیات های مختلف لمس کردم که چه توان و قدرتی در مدیریت جنگ و عملیات ها داشت.

وی با اشاره به رعایت رفتار انسانی توسط رزمندگان در دفاع مقدس افزود؛ بُعد انسانی جنگ آنجا نمود کرد که فرماندهان ما بارها به صراحت اعلام کردند؛ هدف ما در جنگ کشتار نیست. و لذا طراحی و برنامه ریزی های فرماندهان به گونه ای بود که کمترین کشتار و بیشترین اسیر گرفته شود. و فرماندهانی مثل شهید ییلاقی با نبوغ و خلاقیت در جنگ می توانستند آنگونه ارتش متجاوز عراق را غافلگیر کنند.

سردار جعفری در ادامه گفت: سردار ییلاقی امید و آینده جنگ بود و اکنون نیز متاسفیم که این مرد شجاع و با تدبیر دفاع مقدس در بین ما نیست.

سردار عباسعلی ییلاقی برادر شهید نیز در این مراسم اظهار داشت؛ دفاع مقدس مانند روز عاشورا است, نیمه ی نخست آن تا ظهر عاشورا بود و نیمی دیگر آن از بعداظهر عاشورا و با روایت حضرت زینب(س) که رسانه واقعه عاشورا بود آغاز شد.

وی ضمن تشریح ابعاد شخصیتی سردار شهید حاج علی ییلاقی در مسائل اعتقادی, سیاسی و اجتماعی گفت: این شهید با وجود مشکلات جسمی اما هیچگاه نماز در مسجد و حضور در مراسمات عزاداری و شرکت در نمازجمعه را ترک نکرده بود و حتی شب قبل از شهادت نیز خود را به سختی به مسجد رسانده بود.

سردار عباسعلی ییلاقی در ادامه افزود؛ حاج علی شیفته شخصیت شهید چمران بود و هیچگاه به تعریف و تمجید دیگران از خودش راضی نبود. زندگی در گمنامی را دوست داشت و با خوشنامی از بین ما رفت.

لازم به ذکر است؛ تعدادی از همرزمان شهید ییلاقی نیز به بیان خاطراتی از روزهای دفاع مقدس و دوران جانبازی سردار شهید علی ییلاقی پرداختند که با استقبال حاضران همراه بود.