همین تغییر اکثریت یک بار دیگر در ترکیب نمایندگان مازندران توسط مردم ۲۲ شهرستان استان رقم خورده و تعداد چهره‌های جدید نمایندگان مازندران در مجلس دوازدهم بیشتر از نمایندگانی است که در مجلس یازدهم نیز حضور داشتند

شرق مازندران : مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت همزمان با ۲۱ حوزه انتخابیه دیگر برگزار شد و ۱۱۰ هزار و ۲۱۲ نفر از ۳۷۰ هزار و ۴۱۰ نفری که واجد شرایط شرکت در انتخابات بودند رأی خود را در صندوق‌های الکترونیک ثبت کردند. نتیجه انتخابات و آراءِ مردم این حوزه انتخابیه برای پنجمین دوره پیاپی تغییر در هر ۲ کرسی نمایندگی مجلس را به دنبال داشت.

با تغییر کرسی‌نشینان این حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی و راهیابی عمران عباسی و علی کشوری به خانه ملت، بیش از ۵۰ درصد کرسی‌های مازندران در بهارستان تغییر کرد تا غالبِ اعضای تیم نمایندگی مازندران در مجلس شورای اسلامی متفاوت از دوره یازدهم شود.

کامران پولادی از حوزه انتخابیه نوشهر، چالوس و کلاردشت، عبدالوحید فیاضی از حوزه انتخابیه نور و محمودآباد، حسن حسن‌نتاج و احمد فاطمی از حوزه انتخابیه بابل، عمران عباسی و علی کشوری از حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی و عالیه زمانی کیاسری از حوزه انتخابیه ساری و میاندورود هفت نماینده‌ای هستند که در این انتخابات وارد ترکیب مجمع نمایندگان استان شدند و در کنار سید شمس‌الدین حسینی از حوزه انتخابیه رامسر، تنکابن و عباس‌آباد، علی‌اصغر باقرزاده از حوزه انتخابیه بابلسر و فریدونکنار، رضا حاجی‌پور از حوزه انتخابیه آمل، علی بابایی کارنامی از حوزه انتخابیه ساری و میاندورود و غلامرضا شریعتی از حوزه انتخابیه نکا مجمع نمایندگان مازندران را تشکیل می‌دهند.

تغییر بیشتر اعضای تیم نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی طبیعی است که با تغییر نگرش‌ها و اندیشه‌های وکلای مردم استان در خانه ملت همراه باشد. اتفاقی که با آراءِ مردم برای تحول در تصمیم‌گیری‌ها، پیگیری‌ها و البته نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان رقم خورده و به نوعی بیانگر تغییر در عملکرد تیم نمایندگی مازندران در مجلس است.

مازندرانی‌ها در دوره یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز به طور اساسی خانه‌تکانی کردند و هر ۱۲ نماینده این استان را تغییر دادند. هیچ کدام از ۱۲ نماینده‌ای که از مازندران در مجلس دهم حضور داشتند وارد مجلس یازدهم نشدند.

در انتخابات مجلس دهم نیز فقط پنج نفر از ۱۲ نماینده مازندران که در مجلس نهم حضور داشتند پیروز رقابت انتخاباتی شدند و هفت کرسی تغییر کرد.

این تغییرطلبی و تحول‌خواهی در مجلس نهم نیز توسط مازندرانی‌ها مشاهده شد. چهار نفر از نامزدهای پیروز انتخابات مجلس نهم در مازندران نمایندگان دوره هشتم بودند و هشت نماینده جدید در این انتخابات از طرف مازندرانی‌ها به مجلس معرفی شد.

حالا همین تغییر اکثریت یک بار دیگر در ترکیب نمایندگان مازندران توسط مردم ۲۲ شهرستان استان رقم خورده و تعداد چهره‌های جدید نمایندگان مازندران در مجلس دوازدهم بیشتر از نمایندگانی است که در مجلس یازدهم نیز حضور داشتند.

البته از هفت نماینده تازه‌واردی که مازندرانی‌ها به مجلس فرستادند، یک نفرشان یعنی عبدالوحید فیاضی پیشینه حضور در مجلس را دارد. فیاضی در انتخابات مجلس نهم توانست با ۵۶ هزار و ۶۸۰ رأی و کسب ۴۷.۴۱ درصد مجموع آرا سرشناس‌ترین چهره پارلمانی مازندران یعنی احمد ناطق‌نوری را پس از هفت دوره حضورش در مجلس کنار بزند تا پس از حدود سه دهه نماینده دیگری از نور و محمودآباد وارد مجلس شورای اسلامی شود.

اما ۶ چهره دیگر یعنی کامران پولادی، حسن حسن‌نتاج، احمد فاطمی، علی کشوری، عمران عباسی و عالیه زمانی کیاسری نخستین تجربه حضورشان در مجلس است. به عبارتی دیگر نیمی از نمایندگان مازندران در مجلس دوازدهم نخستین دوره حضورشان در خانه ملت را تجربه می‌کنند.

مازندرانی‌ها امیدوارند که با این تغییر در ترکیب وکلای خود در بهارستان گامی در مسیر تحول و شکوفایی ظرفیت‌های استان برداشته شود و البته به جای دخالت در عزل و نصب‌ها و برخی مسائل حاشیه‌ای، نقش نظارتی نمایندگان‌شان نیز بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، انتخابات مجلس دوازدهم در مازندران همراه با سراسر کشور روز ۱۱ اسفند با مشارکت ۴۳.۵ درصد از جمعیت ۲ میلیون و ۴۸۷ هزار و ۲۴۴ نفری واجد شرایط رأی‌دهی استان برگزار شد که ۱۰ نماینده از ۱۲ نماینده استان انتخاب شدند. اما انتخابات در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی انتخابات به دور دوم کشیده شد که روز ۲۱ اردیبهشت با مشارکت حدود ۳۰ درصد از مردم این پنج شهرستان ۲ نماینده دیگر استان نیز انتخاب شدند.