به گزارش شرق پرس حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفتگو با مهر از روند خشک شدن تالاب های استان ابراز نگرانی کرد و آن را ناشی از بهره برداری بی رویه از منابع آبی نامید و گفت: لایروبی کانالهای منتهی به تالاب ها از جمله تالاب میانکاله انجام خواهد شد و برای تامین حقابه […]

 

 

به گزارش شرق پرس حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفتگو با مهر از روند خشک شدن تالاب های استان ابراز نگرانی کرد و آن را ناشی از بهره برداری بی رویه از منابع آبی نامید و گفت: لایروبی کانالهای منتهی به تالاب ها از جمله تالاب میانکاله انجام خواهد شد و برای تامین حقابه و تعدیل نیاز زیست محیطی میانکاله نیز قدم های خوبی را برمی داریم.

 

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران نبود نقشه آمایش سرزمینی، گردشگری مدیریت نشده، نبود عرصه های درآمدی در حوزه گردشگری و فعالیت صنایع آلاینده را به همراه تهدیدات ناشی از خشک شدن عرصه های تالابی و خطرات ناشی از پسماند و تولید زباله را از معضلات حوزه محیط زیستی عنوان کرد.

 

هشدار مدیر کل محیط زیست برای خشکی تالاب های مازندران / اعتبار 2 میلیاردی برای احیای میانکاله

وی مازندران را استانی گردشگر پذیر توصیف کردو اظهار داشت: با نزدیک شدن به ایام تعطیلات نوروزی و ورود گردشگران به استان برخی از آنان ضوابط محیط زیستی را رعایت نکرده و با پاکوب کردن منابع طبیعی در عرصه های جنگلی و مناطق حفاظت شده و رهاسازی زباله در اطراف نقاط گردشگر پذیر خساراتی را به این عرصه ها وارد می کنند.

 

کارنامی از گردشگری غیر مدیریت شده در استان انتقاد کرد و افزود: امیدواریم نمایندگان مجلس تمهیداتی را در خصوص جبران خسارت های ناشی از گردشگری غیر مدیریت شده بیاندیشند تا هزینه خسارت های ناشی از آن کاهش یابد.

 

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران از وجود ذرات آلاینده چهار برابر استاندارد معمول در هوای استان خبر داد و تصریح کرد: عرضه بنزین بی کیفیت، استفاده از سوخت مازوت برای نیروگاه ها و وجود صنایع آلاینده در استان از عوامل خطر زا برای کیفیت هوای مازندران است.

 

وی به تشکیل کارگروه کاهش آلودگی هوا در استان اشاره کردو یادآور شد: این کارگروه در اولین عملکرد خود شاهد توزیع بنزین با کیفیت یورو ۴ درساری بوده است که امیدواریم این روند برای شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر تا شش ماهه نخست و دیگر شهرهای استان تا پایان سال آینده اجرایی شود.

 

ابراهیمی کارنامی از میزان آلایندگی نیروگاه ترکیبی شهید سلیمی و استفاده از سوخت مازوت برای آن انتقاد کرد و ادامه داد: استفاده از سوخت مازوت سلامت بومیان منطقه را به خطر انداخته به طوری که محیط زیست استان خواستار توقف استفاده از این سوخت تا پایان سال ۹۷ شده است.

 

وی از اعتبار ۲میلیاردو ۵۰ میلیون تومانی برای احیای تالاب میانکاله خبر دادو گفت: علاوه بر اعتبار در نظر گرفته شده؛ مسدود کردن چاهای غیر مجاز ، برگرداندن آب از مصب رود به تالاب را می توان از عمده ترین فعالیت ها در این خصوص نام برد.

 

ابراهیمی کارنامی از روند احداث راههای ارتباطی بین استانی بدون در نظر گرفتن ضوابط محیط زیستی انتقاد کرد و با بیان اینکه محیط زیست با ایمن سازی جاده ها و گره های ترافیکی مخالفتی ندارد اظهار داشت: تاکید این سازمان رعایت کردن اصول و ضوابط محیط زیست در احداث بزرگراه ها است.