پس از کش و قوس هاس فراوان، به نظر می آید مشکلات اجرای مگاپروژه پتروشیمی مازندران به مرور در حال رفع شدن است ...

شرق مازندران : پتروشیمی مازندران یکی از بزرگترین پروژه هایی است که می تواند بسیاری از موضوعات ازجمله مسئله مهم اشتغال را نه تنها در مازندران بلکه در استان های شمالی حل کند. اما اجرای آن به مشکلاتی برخورد که نیازمند تصمیم گیری در سطح ملی بود .

کارشناسان حوزه اقتصاد نیز معتقدند حمایت سران قوا از احداث این پروژه اشتغالزا می تواند مازندران را از مشکلات و معضلات اقتصادی نجات دهد و این مهم اکنون با نظر نهایی سازمان بازرسی به عنوان فصل الخطاب قوای سه گانه مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران چه گفت ؟

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت : طرح پتروشیمی میانکاله بیش از ۴ کیلومتر از از پناهگاه حیات وحش میانکاله فاصله دارد و با داشتن بسیاری از مجوز‌ها از دستگاه‌های مختلف، با تایید نهایی سازمان حفاظت محیط زیست می‌تواند احداث شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت : با بیان اینکه احداث این پالایشگاه تا تالاب بین المللی میانکاله حدود ۴ هزار و ۲۰۰ متر فاصله دارد گفت : پیرو دستور رییس جمهوری به سازمان بازرسی کشور موضوع احداث این پالایشگاه بازبینی می شود.

کاویان با بیان اینکه سرمایه گذار با توجه به اینکه دریافت مجوز‌های آب برق گاز و قرارداد تخصیص زمین توسط منابع طبیعی و امور اراضی را دریافت کرده است افزود: سازمان بازرسی پیشنهاد کرد مساعدت لازم با سرمایه گذار این طرح انجام و پالایشگاه پتروشیمی در نقطه دیگری از استان مازندران احداث شود.

او گفت: باید دید در سطح ملی رئیس جمهور، رئیس قوه قضاییه و سازمان محیط زیست کشور چه تصمیمی برای احداث پالایشگاه پتروشیمی مازندران خواهند گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران ادامه داد:  پتروشیمی در واقع با عنوان امیرآباد مازندران بود که ظاهرا طی مکاتباتی که با محیط زیست صورت گرفته مبنی بر اینکه موافقت اصولی تغییر نام به پتروشیمی گهرمازندران داده است