باقری گفت: علت آتش سوزی سالارتپه بهشهر عامل انسانی بود و برخی افراد برای مصرف مواد مخدر به این منطقه جنگلی رفتند و آتش روشن کردند که به دامن طبیعت سرایت کرد

به گزارش شرق پرس رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بهشهر از آتش گرفتن دو هزار مترمربع از عرصه جنگلی سالارتپه توسط معتادان خبر داد.

علی باقری در گفت و گو با ایسنا اظهار داشت: ساعت ۱۱ صبح جمعه ۱۵ تیر خبری مبنی بر آتش سوزی عرصه جنگلی سالارتپه بهشهر به سازمان آتش نشانی این شهرستان اعلام شد که بلافاصله ماموران آتش نشانی و منابع طبیعی به محل مورد نظر عزیمت کردند.

وی افزود: با وجود صعب العبور بودن منطقه مورد نظر، شدت گرمای هوا و وزش باد؛ خوشبختانه با حضور به موقع نیروهای آتش نشانی شهرداری بهشهر و نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان و کمک نیروهای مردمی؛ آتش در ساعت ۱۵ به طور کامل مهار شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بهشهر خاطرنشان کرد: در این آتش سوزی دو هزار مترمربع از عرصه های منابع ملی تحت عنوان منطقه سالارتپه طعمه حریق شد که پوشش گیاهی علفی و تنه درختان سوزنی برگ در این عرصه جنگلی آسیب دیدند.

باقری گفت: با توجه به بررسی های به عمل آمده علت آتش سوزی عامل انسانی بوده است که متاسفانه برخی افراد برای مصرف مواد مخدر به این منطقه جنگلی رفتند و آتش روشن کردند که به دامن طبیعت سرایت کرد و به دلیل وزش باد و گرمای هوا؛ آتش گسترش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: متخلفان به محض مشاهده شعله ور شدن آتش از منطقه سالارتپه متواری شدند که موضوع در حال بررسی است تا متخلفان به مراجع قضائی معرفی شوند.