مراسم گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید علی ییلاقی با حضور گسترده مردم شهید پرور شرق مازندران در بهشهر برگزار شد

به گزارش شرق پرس, حجت الاسلام روح الله ترابی نسب از اساتید حوزه و دانشگاه, شب گذشته در یادواره شهدای آبروی محله و گرامیداشت یاد و خاطره شهید بزرگوار، سردار شهید علی ییلاقی در بهشهر, از شهدا به عنوان  شاگردان مکتب روح الله نام برد که با پشت پازدن به مسائل دنیوی و مادی، تلاش کردند تا ما در آرامش باشیم.

وی گفت: این شهدا آبروی شهر و کشور و منطقه و شیعه هستند و ما را رو سفید کردند و همه ما مدیون شهدا و خانواده های بزرگ شهدا در صبر و ایثار و استقامت هستیم.

این خطیب با بیان اینکه آرامش و امنیت امروز جامعه ما مدیون رشادت ها و خون شهداست، اظهارکرد: تدبیر در وصیت نامه شهدا و قرار گرفتن در مسیر شهدا از جمله وظایف مهمی است که برعهده داریم.

ترابی نسب با اعلام اینکه انسانها در برابر دین چند دسته اند؛ گفت: برخی انسانها تکلیف گریزند و بقولی دین کارکاتوری دارند، تعدادی از انسان ها تکلیف ستیز هستند و برخی هم تکلیف پذیر بوده و به تکالیف خود عمل می کنند.

وی با اشاره به وجود ۲۳۰هزار شهید دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم جامعه ما افزود: این شهدای دفاع مقدس بودند که راه کربلا را گشودند تا به  قدس برسیم.

فرمانده سپاه ناحیه بهشهر هم با قدردانی از تلاش حوزه مقاومت بسیج عاشورا، حوزه حضرت خدیجه(س)، پایگاه حضرت ولیعصر(عج) و روابط عمومی و پایگاه بسیج مرسلین شهرداری بهشهر برای برگزاری این یادواره گفت: همه ما مدیون شهدا هستیم و باید در ادامه راهشان ثابت قدم باشیم.

عابدین داغمه چی افزود: باید بدانیم به برکت و پاکی خون شهدا انقلاب اسلامی ما به جهان صادر شده است و باید رشادت ها و جانفشانی های رزمندگان اسلام در جامعه جاری و ساری باشد و به فراموشی سپرده نشود که برگزاری این یادواره ها گامی برای استمرار راه شهدا است.

سردار علی ییلاقی از فرماندهان لشکر ۲۵کربلا و و از چهره های درخشان ۸ سال دفاع مقدس بهشهر ۱۵ آذرماه ۹۶ به همرزمان شهیدش پیوست، وی جانباز ۷۰ درصد جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بوده است و روزهای پایانی سال ۶۱ از ناحیه سر به شدت مجروح شد و ۲ سال در حالت بیهوشی و نیمه بیهوشی بود و پس از بهبود نسبی هم تا چند سال قدرت تکلم نداشت.

 

 

 

 

 

 

 

.

  • منبع خبر : مهر