عملیات ساخت سد گلورد در شرق مازندران که سالها به درازا کشیده بود اخیراً سرعت بیشتری یافت و طبق اعلام مسئولان تا پایان سال 1399 شرایط آبگیری آن مهیا خواهد بود

شرق پرس :در سالهای اخیر روند کُند و فرسایشی ساخت سد گلورد نکا، شتاب فراروانی یافت و با تزریق اعتبارات جدید مراحل پایانی تکمیل این سد بسیار مهم در حال تحقق است.

 

در اینباره مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران به پیشرفت ۹۵ درصدی طرح سد گلورد بدون احتساب تاسیسات جانبی اشاره کرد و گفت: حدود ۲۰ میلیارد تومان برای این تکمیل ساخت سد اختصاص یافته که هم اکنون نصب تجهیزات هیدرومکانیکال و تزریق برای تحکیم جناحین سد در دست انجام است.

محمد ابراهیم یخکشی افزود: تلاش داریم تا پایان ۹۹ کار‌های جانبی دیگر این طرح از جمله احداث ایستگاه هیدرومتری، هواشناسی ساختمان بهره برداری و مانیتورینگ تکمیل فعالیت‌های بازمانده سر ریز و محوطه سازی را انجام دهیم و شرایط برای آب گیری کامل سد فراهم کنیم.

وی گفت: میزان حجم مخزن سد گلورد ۱۱۵ میلیون مترمکعب است که هم اکنون میزان ذخیره شده در سد گلورد ۸ میلیون متر مکعب است و پیش بینی می‌شود تا شروع فصل زراعی این رقم به ۱۸ میلیون مترمکعب افزایش یابد.

 

 

 

 

 

 

صداوسیما