در حالی استاندار مازندران از توقف و حذف سد فینسک خبر داد که استاندار سمنان اعلام کرد این سد دارای ردیف بودجه و با جدیت در حال ساخت است!

شرق مازندران – فائزه امیرخانلو : گرچه صحبت های اخیر سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران درباره توقف و حذف سد فینسک در سمنان، موجب امیدآفرینی در دل دوستداران محیط زیست، کشاورزان و مردم مازندران گردید اما به قاصله کوتاهی مصاحبه استاندار سمنان در روز جمعه، نشان داد موضوع احداث سد فینسک جدی و در حال اجرا است!.

حسینی‌پور استاندار مازندران در حاشیه برگزاری رویداد رسانه‌ ای جام رسانه امید مازندران در پاسخ به سئوال خبرنگاری درخصوص سد فینسک گفته بود : سدی به نام فینسک دیگر نداریم و احداث سد فینسک بطور کامل منتفی شد.

 استاندار مازندران در ادامه افزود: برای تامین بخشی از آبی که در مازندران نیاز داریم، به دنبال مطالعاتی هستیم تا بتوانیم آب را از مناطق بالادست در همان منطقه فینسک تامین کنیم.

 

مصاحبه زودهنگام استاندار سمنان و تاکید بر احداث سد فینسک!

استاندار سمنان نیز عصر جمعه در واکنش به ماجرای احداث سد فینسک گفت : بی‌تردید تأمین آب بعنوان اصلی‌ترین دغدغه مردم و مسئولان این استان مطرح است و این موضوع بارها در سفرها و دیدارهای مسئولان عالی نظام و مدیران سطح ملی گفته شد.

سیدمحمدرضا هاشمی در راستای تأمین منابع آبی پایدار سمنان گفت: یکی از طرح‌های اجرایی و در حال انجام در استان که با هدف تأمین آب شرب برای مردم استان و زائران حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) در حال انجام بوده، اجرای طرح سد فینسک است.

وی در مصاحبه خود که یک روز پس از صحبت های استاندار مازندران صورت گرفت تاکید کرد؛ تمام مجوزهای لازم این طرح اخذ شده و مجوز ماده ۲۳ قانون الحاق ۲، چندی پیش از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به وزارت نیرو ابلاغ شد.‌

هاشمی همچنین گفت: در سفر رئیس‌جمهور به سمنان به‌منظور ساخت سد فینسک اعتباراتی در نظر گرفته شده و مسئولان استان سمنان با عنایت به اخذ تمام مجوزهای محیط‌ زیستی و تخصیص ردیف بودجه برای انجام این طرح، این موضوع را با وحدت، همدلی و جدیت پیگیری خواهند کرد.

وی تصریح کرد : سد فینسک دارای تمام مجوزهای زیست‌محیطی و ردیف اعتباری بوده و اجرای این طرح بدون هیچ‌گونه تغییری و با جدیت دنبال خواهد شد.‌

صحبت های استاندار سمنان در حالی موجب نگرانی مردم مازندران گردید که کم آبی و کاهش بارش ها در سال های اخیر از یک سو و دست اندازی به منابع آبی مازندران از سوی دیگر،وضعیت نگران کننده ای را برای کشاورزی و حتی آب شرب مردم مازندران بوجود آورد.