رئیس بهزیستی میاندورود با اشاره به بحران‎های مربوط به وجود طلاق در جامعه از راه اندازی مرکز کاهش طلاق در شهرستان میاندرود خبر داد.

 

رئیس اداره بهزیستی میاندرود از راه‌اندازی مرکز کاهش طلاق در این شهرستان خبر داد.

 

 به گزارش شرق پرس، مرتضی موسوی در گفت‌وگو با  فارس با اشاره به بحران‎های مربوط به وجود طلاق در جامعه از راه اندازی مرکز کاهش طلاق در شهرستان میاندرود خبر داد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان میاندرود شناسایی و کمک به برطرف کردن مشکلات خانواده‎های متقاضی طلاق و کاهش استرس پس از طلاق به‌منظور متعادل کردن جو عاطفی خانواده‎ها را از اهداف راه‎اندازی مرکز مداخله کاهش طلاق دانست.

وی فراهم آوردن زمینه‎های مناسب، تداوم ارتباط بین والدین با کودکان پس از طلاق و شناخت عوامل مؤثر بر طلاق با هدف برنامه‏ریزی برای آگاه‏سازی جامعه و کاهش آسیب‎های اجتماعی ناشی از طلاق را از دیگر اهداف راه‌اندازی مرکز کاهش طلاق در میاندرود عنوان کرد.

این مسئول با بیان اینکه طلاق یکی از بزرگ‏ترین آسیب‎های اجتماعی جامعه است، اظهار داشت: مرکز کاهش طلاق بهزیستی میاندرود برای کاهش این آسیب به زوج‌های متقاضی طلاق خدمات مشاوره‎ای و مددکاری ارائه می‎دهد تا بتواند آنان را به کانون گرم خانواده بازگرداند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان میاندرود با بیان اینکه خانواده‎ها نقش مهمی در تربیت فرزندان دارند بیان داشت: آنان می‌توانند قبل از تشکیل زندگی مشترک فرزندانشان به آنان اصول و شیوه درست زندگی کردن را بیاموزند تا بعد از تشکیل خانواده و مستقل شدن بتوانند توان مقاومت در روبه‌رو شدن با مشکلات و سختی‎ها را داشته باشند و آنها را برطرف کنند.

وی از حمایت مالی برای تخفیف مراجعان مرکز کاهش طلاق خبر داد و افزود: در این راستا جلسه‎ای نیز با مسئولان دادگستری و مرکز کاهش طلاق برگزار شد.