منصورعلی زارعی با اشاره به اینکه برنج وارداتی از برنج تولیدکننده ارزان‌تر است و گلایه کشاورزان به جا است، افزود: برنج های سال گذشته هنوز در انبارهاست و به همین دلیل امسال ۲۵ درصد کاهش تولید برنج را در مازندران خواهیم داشت...

شرق مازندران : منصورعلی زارعی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در آیین نشا مکانیزه برنج کشور در روستای خاریک شهرستان ساری اظهار کرد:  امسال سختی برای برنج‌کاران بود و تلاش‌های فراوانی برای یارانه‌ای شدن کود کشاورزی شد و تردیدی نباید باشد که امسال کاهش تولید برنج داشتیم چرا که برنج پرمحصول هنوز در انبارها موجود است.

وی با بیان اینکه مردم به دنبال بهره‌وری رفتند و اقدام به کشت پرمحصول برنج کردند اما خرید انجام نشد، گفت: سیاست‌گذاری درستی در این بخش انجام نشد چرا که در کنار این محصول یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن برنج پرمحصول وارداتی نیز داشتیم.

زارعی با اشاره به اینکه برنج وارداتی از برنج تولیدکننده ارزان‌تر است و گلایه کشاورزان به جا است، افزود: در بحث برنج مشکلات عمده‌ای داریم که برای بهره‌وری و افزایش تولید برنج باید راهکار جدی داشته باشیم.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای اینکه برنج دارای کیفیت بالا، برداشت به موقع و بهره‌وری بالا باشد که باید برنامه درستی از سوی وزارت جهادکشاورزی، مجلس شورای اسلامی و… انجام شود.

وی ادامه داد:  تا زمانیکه کیفیت برنج پرمحصول افزایش و هزینه تولید کاهش پیدا نکند تا همیشه همین مشکلات را داریم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، محیط زیست و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: کارگاه بزرگ پژوهشی باید در استان تشکیل تا زمینه تجهیز و نوسازی شالیزارها انجام شود و از مشکلات تولید رهایی پیدا کنیم.

وی بیان کرد: کشاورزان امسال رغبتی برای کشت برنج پر محصول را ندارند چرا که سال گذشته که کشت کردند هنوز در انبارها موجود است و به همین دلیل امسال ۲۵ درصد کاهش تولید برنج را خواهیم داشت.