در ادامه قاچاق از جنگل های مازندران، اکنون برداشت بوته های چلم جنگلی نگرانی هایی را در جهت آسیب به محیط زیست بوجود اورد ...

شرق مازندران : فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود گفت: در راستای مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده‌های جنگلی، ماموران یگان امداد این فرماندهی حین گشت زنی به یک دستگاه خودرو نیسان مشکوک شدند.

سرهنگ مجتبی راست خدیو افزود: مأموران در بازرسی از خودروی مورد نظر یک تن و ۵۰۰ کیلو بوته چلم جنگلی بدون مجوز قانونی کشف، و یک متهم را دستگیر کردند.

او با بیان اینکه محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و ارزش تقریبی آن طبق نظر کارشناسان منابع طبیعی ۶۰۰ میلیون ریال می‌باشد، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ راست خدیو با اشاره به اینکه گیاه “همیشک یا چلم” درخچه‌ای است زیبا و کمیاب و همیشه سبز که دارای خاصیت دارویی و زینتی بوده و از آن در طب سنتی و داروسازی استفاده می‌شود و خواص ضد انعقاد خون و آنتی اکسیدانی داشته که نقش دفاعی در مقابل پاتوژن دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان، مراتب را سریعاً به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.