سردار قاآنی در جمع مردم بهشهر گفت: راه را ائمه (ع) ترسیم کردند و اگر قرار بود به خارج از مرزها اتکا کنیم امروز نمی توانستیم یک قدم هم برداریم

به گزارش شرق پرس نخستین سالگرد شهادت سردار علی ییلاقی اشرفی اولین فرمانده لشکر ۲۵ کربلا مازندران, با حضور سردار قاآنی جانشین محترم سپاه قدس, آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در استان, احمد حسین زادگان استاندار مازندران, حجت الاسلام جباری امام جمعه بهشهر, حبیب حسین زادگان مدیرکل ورش و جوانان, و مسئولانی استانی و شهرستانی در مصلی بهشهر برگزار شد.

در این مراسم که با حضور گسترده مردم شهیدپرور بهشهر و منطقه برگزار شد سردار اسماعیل قاآنی گفت: مجلس شهدا تنها برای عزاداری نیست و برای سربلندی و اقتدار نظام خواهد بود چراکه شهدا در مسیر الهی بودند و همین ویژگی‌های آنان است که موجب تفاوت شان از دیگران شد.

جانشین فرمانده سپاه قدس کشور در این مراسم باشکوه در شرق مازندران گفت : اگر ما در اوج اقتدار ه وجود این شهدا و هستیم دلیلش این شهدا هستند که جانانه جنگیدند و به شهادت رسیدند.

قاآنی با اشاره به اقتدار برخی گروههای مبارز در منطقه اظهار داشت؛ هیچگاه مبارزان فلسطینی به اندازه امروز قدرتمند نبودند و دیدید که جوانان لبنانی توانستند متجاوزان رژیم صهیونیستی را از خاک خود بیرون کنند, چراکه آنان راه و مسیر شهدای ما را انتخاب کردند و امروز به نیروهای قدرتمندی مقابل رژیم صهیونیستی و آمریکا تبدیل شدند و توانستند عزت خود را کسب کنند. قدرت فلسطینیان نیز در همین حمله اخیر رژیم صهیونیستی به غزه دیده شد که چگونه ماهها برنامه ریزی این متجاوزان را ناکام گذاشتند.

وی گفت: راه را ائمه (ع) ترسیم کردند و اگر قرار بود به خارج از مرزها اتکا کنیم امروز نمی توانستیم یک قدم هم برداریم.

این سردار سپاه در جمع مردم شرق مازندران گفت: شهدای ما دارای دو حیات هستند حیات نخست همان زندگی‌ در این دنیا بوده است اما حیات دیگرشان زندگی پس از این دنیا است که آنها واقعاً زنده هستند و تاثیرگذار و این عزتمندی ایرانیان در دنیا بدلیل حیات دوم شهدای ما است.

جانشین فرمانده سپاه قدس کشور افزود؛ اگر امروز وضعیت ایران در جهان اینست که موجب عزت و سربلندی دیگران هم شده است بدلیل وجود شهدای والامقام است.

قاآنی گفت : شهدایی چون سردار ییلاقی‌ها جنگ را هدایت‌گری و فرماندهی کردند و اگر چه دشمن جنگ را بر ما تحمیل کرد اما ییلاقی‌ها نگذاشتند چگونه جنگیدن بر کشور ما تحمیل شود.

وی اظهار داشت؛ جنگ تحمیلی یک الگو است و شهدا می توانند در عرصه های مختلف الگو باشند و در مسئله هسته ای دیدیم اگرچه تمام دنیا مارا تحریم علمی کرد اما شهید شهریاری ها با الگوپذیری از راه شهدای دفاع مقدس مشکلات و بن بست ها را حل می کردند. و آنطور که خانواده اش می گویند همواره یک‌ ساعت قبل از نماز صبح بیدار بود و عبادت می کرد و ثابت شد که مانند شهدا زندگی کردن می تواند مشکلات کشور را در همه زمینه ها ازجمله جنگ فرهنگی, اقتصادی و علمی پایان بخشد.

سردار قاآنی گفت: شهدایی همچون ییلاقی آمده اند تا بیدار شویم و در ادامه راه هم باید پای شهدا، انقلاب، ارزش‌ها و آرمان‌ها بایستیم و این برکت خون شهدا و خانواده‌های شهدا ارزش‌های مان هستند.

وی با اشاره به زحمات و مشقات خانواده های جانبازان افزود: اینکه خانواده‌ای بیش از ۳۰ سال پای مشکلات یک جانباز می ایستد, ستودنی است و خانواده سردار ییلاقی با صلابت کنار این شهید ایستاده بودند و اکنون احترام و ارزش گذاری به این خانواده ها، همسرانشان و فرزندانشان وظیفه همه ی ماست.

این مقام ارشد سپاه قدس در پایان گفت: راه عزتمندانه شهیدان تمام نشد و باید پای این نظام بایستیم و ادامه دهنده راستین راه شهدا باشیم و این حکومت را به دست صاحبش برسانیم.

لازم به ذکر است؛ مداحی و شعرخوانی محمود واعظی و حمید علیمی و همچنین رونمایی از تمبر یادبود سردار شهید حاج علی ییلاقی از دیگر برنامه های نخستین سالگرد عروج این شهید بود.

سردار قاآنی در سالگرد شهید ییلاقی در بهشهر