با حضور آیت‌الله سید صابر جباری نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه بهشهر، محمدحسین فقیه علی‌آبادی مشاور استاندار مازندران در امور جوانان و محمدتقی نورزاد فرماندار بهشهر، از نخبگان این شهرستان تجلیل شد.
نخبه بهشهر تقدیر جوان 


 به گزارش شرق پرس، در این مراسم که به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرمانداری بهشهر برگزار شد، پیش از این از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواسته شده بود تا اسامی جوانان فرهیخته زیرمجموعه خود را اعلام کنند که در نتیجه آن ۱۷ نفر به ستاد تجلیل از نخبگان و فرهیختگان شهرستان بهشهر معرفی شدند.

 

 

برنامه تجلیل از نخبگان به‌همراه خانواده، برای ۱۹ خرداد میلاد حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان برنامه‌ریزی شده بود که به‌دلیل وقوع سیل در بهشهر و مشغله کاری مسئولان به‌منظور رسیدگی به سیل‌زدگان، به عصر امروز موکول شد.

 

در جلسه امروز علاوه بر سخنان مسئولان، نخبگان هم صحبت‌هایی داشتند؛ محمد محسنی حافظ کل قرآن، گفت: باید زیرساخت‌های فرهنگی و مذهبی را در جامعه ایجاد کنیم. وی همچنین خواستار توجه بیشتر به بحث آموزش قرآن و ایجاد فضاهای قرآنی مناسب از سوی مسئولان مربوطه شد. فاطمه رشیدرستمی دارنده رتبه دوم رشته فضای سبز از دانشگاه تهران، نگرانی‌اش را از آینده شغلی خود ابراز داشت و اظهار امیدواری کرد؛ بتواند در آینده شغل مناسبی داشته باشد.

 

 

سید جمال‌الدین کاظمی یکی از قهرمانان ووشو کشور نیز با توجه به استعدادهای فراوانی که شهرستان بهشهر در رشته‌های رزمی به‌ویژه ووشو دارد، خواستار تاسیس خانه ووشو در بهشهر شد.

 

علی دوستعلی که یکی از رتبه‌های نخست امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور را دارد و در حوادثِ سخت بعضاً با به‌ خطر انداختن جان خود، جان بسیاری از هموطنانش را در حوادثی مانند سیل و تصادف، نجات داده است، خواستار توجه بیشتر مسئولان برای جلوگیری از خطرات احتمالی شد.

 

وی اظهار داشت: باید تدابیری اندیشیده شود که دیگر شاهد تکرار حوادثی چون سیل در بهشهر نباشیم. در این جلسه، ابوالقاسم ثلاثی مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهشهر، گفت: در سال‌ تحصیلی ۹۲-۹۳، چهار رتبه زیر ۱۰۰، و ۲۰ رتبه زیر هزار داشتیم و در مجموع، ۶۹۰ بهشهری در دانشگاه‌ها پذیرفته شدند.

 

وی تصریح کرد: تعداد قابل توجهی از این دانشجویان، در دانشگاه‌‌های تهران، امیرکبیر، و دانشگاه‌های دولتی تبریز، شیراز، اصفهان و مشهد، در حال تحصیل هستند.

 

در پایان جلسه، از ۱۷ نخبه جوان در بخش ورزشی، علمی، قرآنی و پژوهشی، تقدیر شد. سیده کلثوم حسینی، بهنام احسان‌پور، سید سینا قلعه‌بندی، و سید جمال‌الدین کاظمی، نخبگان ورزشی بهشهر هستند که به ترتیب در تکواندو، کشتی، بوکس و ووشو مقام‌های قهرمانی کشور، آسیایی و جهانی را از آن خود کردند.

 

زهرا احمدی نویسنده کتاب، رضا عموزاد کارگردان و بازیگر جوان، دارنده رتبه‌های نخست کشوری و استانی، علی دوستعلی و ابوالفضل لنگرودی از جوانان فعال جمعیت هلال احمر کشور، از دیگر نخبگان بهشهری هستند. محمد محسنی، و زهرا نوروزی حافظ کل قرآن هستند، وحید محمدی نیز قاری برجسته شهرستان و استان مازندران، در لیست نخبگان و فرهیختگان جوان بهشهر قرار دارند.

 

به گزارش فارس، میثم فلسفی(فرزند شهید) در رشته دندانپزشکی، محمد باباکوهی‌اشرفی رتبه ۲۶ هنر، فائزه علی‌بیگی  رتبه ۳۷ علوم انسانی، سیدحسین منصفی رتبه ۱۸۰ ریاضی، فاطمه‌السادات خادمی رتبه ۲۰۶ پزشکی و فاطمه رشید‌رستمی دارنده رتبه دو فضای سبز، از پذیرفته‌شدگانِ دانشگاه تهران هستند که امروز به‌عنوان نخبه مورد تقدیر فرماندار بهشهر و مشاور استاندار مازندران در امور جوانان، قرار گرفتند.