رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: برای اینکه زمین به کشاورزان بدون زمین و بیکار بهشهر داده شود, شش هزار هکتار از اراضی در اختیار بانک زمین بهشهر آماده سازی می شود.

 

به کشاورزان بیکار و بدون زمین بهشهر زمین داده می شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از واگذاری زمین به کشاورزان بیکار و بی زمین شهرستان بهشهر خبر داد.

 

 

 

به گزارش شرق پرس دلاور حیدر پور  در گفت و گو با خبرنگاران گفت : برای این منظور آماده سازی شش هزار هکتار از اراضی در اختیار بانک زمین بهشهر آغاز شده است.

 

وی افزود : این زمین ها در مدت یک تا سه سال آماده و به صورت اجاره به شرط تملیک به کشاورزان بیکار و بی زمین واگذار می شود.

 

او ادامه داد : با تدبیر و حمایت دولت عملیات آماده سازی این اراضی پس دودهه بلا تکلیفی با تخصیص یک هزارو ۲۰۰میلیارد ریال اعتبار آغاز شده است.

 

حیدرپور همچنین از توقف پدیده زمین خواری و تغییر غیرمجاز اراضی در مازندران از طریق برخورد شدید و نظارت و مدیریت دستگاه های ذیربط در یک سال اخیر خبر داد و گفت : تنها در ۱۰ ماه گذشته به اندازه یک دهه گذشته با تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در مازندران برخورد شده است.

 

وی توضیح داد : در ۱۰ ماه گذشته ۱۰۶ مورد قلع و قمع تغییر غیرمجاز کاربری در مازندران صورت گرفت در حالی که تعداد قلع و قمع های صورت گرفته از سال ۷۴ تا پایان سال ۹۲ تنها ۲۰۷ مورد بود.

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تاکید بر این که این سازمان و دیگر دستگاه های مرتبط راضی به تخریب سازه ها نیستند ، اظهار داشت: اگر احکام صادره بشدت اجرایی نشود، روند تغییر کاربری ادامه می یافت.

 

وی همچنین از صدور بیش از دو هزار و ۲۲۵ فقره احکام قلع و قمع در محاکم قضایی مازندران در یک سال گذشته خبر داد و افزود : این در حالی است که از از سال ۷۴ تا سال ۹۲ تنها حدود ۹۳۷ فقره حکم قلع و قمع صادر شده بود.

 

حیدرپور به وضعیت کشاورزی و اهمیت فعالیت کشاورزی مازندران در امنیت غذایی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: اقتدار اقتصادی موجب اقتدار سیاسی کشور می شود و در این راستا نقش و فعالیت کشاورزی مازندران با تولیدات مختلف محصولات غذایی با اهمیت است.

 

وی با بیان اینکه امسال اعتبار ملی و استانی جهاد کشاورزی مازندران بیش از ۶۰ درصد نسبت به سال قبل رشد یافته است، افزود : ۸۸ طرح جهاد کشاورزی با سه هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

 

او به اهمیت توجه به اراضی شیب دار اشاره کرد و ادامه داد : دولت ۴۵۰ میلیارد ریال به مدت سه سال برای ۱۰هزار هکتار از اراضی شیب دار با هدف تبدیل به باغ تخصیص داده است که امسال عملیات اجرایی دوهزار هکتار با ۱۲۰ میلیارد ریال آغاز شده است.

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خرید برنج توافقی را از اقدامات موثر در دولت یازدهم عنوان کرد و گفت: با خرید ۱۵هزار تن برنج بومی استان ، برنجکاران توانستند محصول خود را به فروش برسانند.

 

وی افزود : درحالی که سال ۹۲ بیش از دو میلیون تن انواع برنج و بیشتر از نیاز وارد کشور شده بود ، امسال دولت با نظارت جدی در زمان برداشت محصول واردات را ممنوع کرد.

 

حیدر پور از عدم اجرای مصوبات دولت در باره استمهال سر رسید بدهی کشاورزان خسارت دیده از برف سال قبل انتقاد کرد و گفت : در حالی که استمهال سه سال وام کشاورزان خسارت دیده مازندران در پنج مرحله مورد تصویب دولت قرار گرفته است و دولت سود استمهال را متقبل شد، اما بانک مرکزی همچنان نسبت به اجرای این مصوبه بی اعتنایی می کند.

 

وی با بیان اینکه برف سنگین سال قبل حدود هشت هزار میلیارد ریال به بخش های کشاورزی مازندران خسارت وارد کرد ، افزود :دولت با پرداخت یک هزارو ۲۰۰میلیارد ریال تسهیلات و استمهال وام کشاورزان به مدت سه سال در صدد حمایت از آنان شده است.

 

حیدرپور ورود انواع سموم به آب های زیر زمینی استان مازندران را تکذیب کرد و گفت : سالانه ۱۹۰ هزار تن انواع کود شیمیایی و سه هزار تن سم با نظارت کارشناسان بدرستی و بموقع مصرف می شود.

 

وی افزود : البته برخی از کشاورزان به دلیل عدم آگاهی و بی توجهی به توصیه کارشناسان در مقدار مصرف و زمان سم پاشی زیاده روی می کنند که در مرحله اول به درایی های خود وسپس به محیط زیست صدمه وارد می کنند.

 

او به ذخیره ۱۵۰ هزار تن مرغ در استان مازندران اشاره کرد و گفت : ذخیره سازی مرغ با هدف تنظیم بازار صورت گرفته است و اکنون با هماهنگی دولت به هر خانواده تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تا ۹ کیلو گرم مرغ به صورت رایگان تحویل می شود.

ایرنا