سیدصولت مرتضوی در مراسم آغاز به کار شروع عملیات اجرایی و ساخت دو فروند کشتی چند منظور ۳ هزار و ۵۰۰ تنی صدرا، اظهار کرد: مازندران از جمله استان‌های دارای ظرفیت مناسبی است که این ظرفیت در داخل و خارج از کشور زبانزد است...

شرق مازندران : سیدصولت مرتضوی پس از بازدید از قابلیت‌های بندر امیر آباد در مراسم بهره‌برداری از ساخت دو کشتی ۳۵۰۰ تنی در کشتی سازی صدرا شرکت کرد.

به گزارش فارس، در مراسم بهره‌برداری از این پروژه مسؤولان استانی و نمایندگان مردم ساری و شرق استان حضور داشتند.

وی در زمان بهره‌برداری این پروژه اظهار کرد: غیر از ساخت این دو کشتی ساخت دو فروند دیگر هم در دستور کار است.

وزیر  تعاون،کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: چشم‌انداز برای اجرای این پروژه ایجاد اشتغال برای هزار نفر است.

سیدصولت مرتضوی در مراسم آغاز به کار شروع عملیات اجرایی و ساخت دو فروند کشتی چند منظور ۳ هزار و ۵۰۰ تنی صدرا، اظهار کرد: مازندران از جمله استان‌های دارای ظرفیت مناسبی است که این ظرفیت در داخل و خارج از کشور زبانزد است.

وی تصریح کرد: اقلیم استان مازندران سرمایه‌زا و جغرافیا ثروت‌آفرین دارد از این قابلیت‌ها باید برای توسعه استان به خوبی استفاده کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره قابلیت‌های مازندران در حوزه دریا و نزدیکی به استان‌های داری معدن،گفت: از این قابلیت‌ها باید برای توسعه کشور استفاده کرد.

وی اضافه کرد: در دولت توجه ویژه‌ای برای توسعه اقتصادی دریا انجام شده است در حاشیه بازدیدهای انجام شده در استان، قابلیت‌های افزایش بهره‌وری در این استان بسیار مناسب است.

مرتضوی با اشاره به بازدیدی که از شرکت آنتی‌بیوتیک سازی انجام شده،گفت: متولیان این مجموعه اعلام کردند که با ظرفیت علمی استان مازندران امکان تامین ۱۰۰ درصد نیاز کشور وجود دارد و نیاز کشور را تامین کنیم و امکان توسعه و فراوری هم در این مجموعه وجود دارد.

وی ادامه داد: نرخ بیکاری مازندران نسبت به سال قبل به شدت کاهش پیدا کرده و رتبه دوم کشور را در اختیار دارد، البته در شرق استان نیاز به حمایت‌های بیشتری داریم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: باید بسیار خرسند باشیم که جوانان این مرز و بوم آستین همت را بالا زدند و در این بخش بسیار خوش درخشیدند.

وی با انتقاد از بروکراسی‌های اداری در کشور، گفت: در برخی مواقع بسیاری از کاغذ بازی‌های باعث می‌شود که ایده‌های جوانان ایرانی به پدیده تبدیل نشود.

مرتضوی یادآور شد: چهار فروند شناور مدرن در قراردادی که شرکت کشتی‌رانی جمهوری اسلامی وابسته به سازمان سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با شرکت صدرا منعقد شده است که اقدام بسیار ارزنده‌ای است.

وی اضافه کرد: این کشتی زمینه توسعه اقتصادی کریدور شمال به جنوب و همچنین زمینه رفع بیکاری در کشور را فراهم می‌کند، سرمایه‌گذاری این مجموعه‌ها نزدیک ۴۰۰ میلیارد تومان است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به اقدام انجام شده برای ایجاد اشتغال دانش‌بنیان، گفت: انتظار داریم که همکاری همه جانبه در این بخش انجام شود و ظرفیت ایجاد هزار شغل به صورت مستقیم موضوع بسیار کمی نیست و در کنار آن زمینه ایجاد اشتغال غیرمستقیم بیشتری را فراهم می‌کند.