مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت : زمین‌های موجود در مازندران درجه یک و دو کشاورزی هستند و در اراضی ملی نیز به خاطر جنگلی و جلگه‌ای بودن امکان ساخت و ساز وجود ندارد.

شرق مازندران : ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در جریان بازدید از برخی طرح‌های در حال ساخت مسکن در مازندران گفت: یکی از مشکلات اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مازندران تامین زمین مناسب برای ساخت واحد‌های مسکونی است.

او افزود: زمین‌های موجود در مازندران درجه یک و دو کشاورزی هستند و در اراضی ملی نیز به خاطر جنگلی و جلگه‌ای بودن امکان ساخت و ساز وجود ندارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با وجود مشکل تامین زمین در مازندران، زمین‌های مناسبی برای ایجاد شهرک‌های مسکونی شناسایی و مصوب شد که عملیات اجرایی برای ساخت به زودی آغاز خواهد شد.

مالکی گفت: زمین برای ساخت ۱۳ هزار واحد مسکونی تاکنون تامین و عملیات اجرایی ۴ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی نیز در استان آغاز شده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن افزود: در جریان بازدید از برخی طرح‌های در حال ساخت مشخص شد که سرعت اجرای کار در آن‌ها پایین است که در جلسه شورای مسکن برای سرعت بخشیدن به این طرح‌های تصمیم گیری خواهد شد

دیوسالار مدیر کل راه و شهرسازی مازندران نیز با بیان اینکه ۱۳۰ هکتار زمین دولتی در طرح نهضت ملی مسکن برای ساخت منازل مسکونی متقاضیان این طرح اختصاص یافته است،گفت: مصوبات لارم برای ساخت واحد‌های مسکونی در چهار شهرک کرفون، انارمرز و دو شهرک دیگر گرفته شده است

او افزود: پیشرفت فیزیکی مجتمع ۲۰۰ واحدی عالیواک نیز رضایت بخش نیست که مقرر شد سه بلوک آن تا پایان سال بهره برداری شود

دیوسالار ادامه داد: در خصوص مسکن مهر میارکلا نیز مصوب شد محوطه سازی این مجتمع مسکونی با ترک تشریفات انجام شود که در هفته دولت به پایان می‌رسد.باشگاه خبرنگاران