خانه عالم یعقوب لنگه بهشهر, 200 متر مساحت و 75 متر زیر بنا دارد و برای ساخت آن 310 میلیون ریال از محل اعتبارات اداره تبلیغات اسلامی بهشهر و 100 میلیون ریال از محل بودجه های خیرین این روستا هزینه شد .

همزمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر ، خانه عالم روستای یعقوب لنگه از توابع بخش مرکزی شهرستان بهشهر به بهره برداری رسید .

به گزارش شرق پرس، این خانه عالم ۲۰۰ متر مساحت و ۷۵ متر زیر بنا دارد و برای ساخت آن ۳۱۰ میلیون ریال از محل اعتبارات اداره تبلیغات اسلامی بهشهر و ۱۰۰ میلیون ریال از محل بودجه های خیرین این روستا هزینه شد .

فرماندار بهشهر روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از این خانه عالم روستایی گفت : توسعه ای که در روستاها شاهد آن هستیم نماد خدمت دولت و نظام جمهوری اسلامی به اقشار مختلف مردم است.

محمدتقی نورزاد  اظهار کرد : توسعه نقاط مختلف کشور بویژه روستاهای کمتر توسعه یافته از سیاست های نظام است که موجب کم شدن فاصله طبقاتی بین شهرها و روستا ها شده است.

وی بیان کرد : در چند سال گذشته توسعه روستاها از اولویت های مهم دولت بوده و این توسعه به خوبی در روستاها مشاهده می شود که نقش موثری در جلوگیری از مهاجرت ورستاییان به شهرها داشته است.

فرماندار بهشهر افزود : اگر بستر مناسب و امکانات لازم برای ساکنان روستاها فراهم شود تراکم جمعیت روستاها حفظ می شود و بسیاری از مشکلات موجود در شهرها کم می شود.

نورزاد خدمت به مردم را توفیق الهی برای مسوولان نظام دانست و گفت: مردم باید از نصیحت ها و راهنمایی های روحانی مستقر در این روستا بهره مند شوند.

 

 

 

ایرنا