ابراهیمی مدیرکل محیط‌زیست مازندران با اشاره باینکه تالاب ها در حال خشک شدن هستند و در میانکاله کاهش 20 درصدی آب را شاهد بودیم افزود؛ محیط زیست با شعار درست نمی‌شود...

با کاهش 20 درصدی آب در تالاب میانکاله مواجه هستیم

 

به گزارش شرق پرس حسینعلی ابراهیمی، در همایش زیست‌محیطی صیانت از جنگل‌ها و مراتع شمال آمل، اظهار کرد: اکثر تالاب‌های داخلی در حال خشک شدن هستند و ما با کاهش ٢۰ درصدی آب تالاب میانکاله مواجه بودیم.

 

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان مازندران با اشاره به اینکه از تیر ماه سال جاری شاهد خشک شدن درختان هستیم، افزود: هنوز یاد نگرفتیم که با چه روشی از این مهم حفاظت کنیم.

 

ابراهیمی با بیان اینکه محیط زیست با شعار درست نمی‌شود، گفت: مگر چند جاده احتیاج داریم که با درخواست احداث جاده مواجه هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه حال جنگل ما خوب نیست، افزود: ما نیاز داریم تا برنامه محور باشیم و در برخی نقاط به اسم گردشگری شاهد تخریب جنگل ها هستیم.

 

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مازندران با اشاره به اینکه در ۶ دهه قبل، این استان بیشتر از سه و نیم میلیون هکتار جنگل داشت و در حال حاضر، کمتر از ٢ میلیون هکتار جنگل دارد بر طراحی الگوی مصرف درست تأکید کرد.

 

وی با بیان اینکه باید به انتقادات گوش کنیم، افزود: اوایل دی ماه هوای شهرستان ساری سنجش شد و به‌طور لحظه‌ای غلظت گرد و غبار ۴ برابر حد استاندارد بود که این مهم خطری برای استان محسوب می‌شود.

 

ابراهیمی با اشاره به اینکه با برداشت بی‌رویه از کوه، هراز مانند خوزستان خواهد شد، ادامه داد: تا کی می‌خواهیم به اسم اشتغال از کوه‌ها برداشت کنیم، کشورهای دنیا دانایی‌محور شده است و از این راه کسب درآمد می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه منابع طبیعی دیگر ظرفیت ندارد، گفت: رسانه‌های خوبی در استان مازندران داریم و باید مطالبه‌گری انجام دهند و کاری کنیم تا پدیده طبیعی مخاطره جلوه نکند.

 

به گزارش مهر, ابراهیمی با تأکید بر اینکه ما با توسعه مخالفتی نداریم و مدافع تولید و اشتغال هستیم، گفت: کلنگ پروژه‌ای را می‌زنیم و سپس از لحاظ محیط‌زیستی آن را بررسی می‌کنیم.