حسین عرب اظهار داشت: کارگران این کارخانه ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان طلب دارند که با فروش قطعاتی از زمین چیت سازی بدهکاری آنها پرداخت می شود. به گزارش شرق پرس به نقل از فارس, نماینده کارخانه چیت سازی بهشهر شامگاه یکشنبه در حاشیه برگزاری کمیته نظارت و ساماندهی کارخانه چیت‌سازی  گفت: […]

 

 

 حسین عرب اظهار داشت: کارگران این کارخانه ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان طلب دارند که با فروش قطعاتی از زمین چیت سازی بدهکاری آنها پرداخت می شود.

به گزارش شرق پرس به نقل از فارس, نماینده کارخانه چیت سازی بهشهر شامگاه یکشنبه در حاشیه برگزاری کمیته نظارت و ساماندهی کارخانه چیت‌سازی  گفت: از سال ۸۴ تاکنون، ۴۰۰ کارگر بازنشسته چیت‌سازی، حق و حقوق خود را دریافت نکرده‌اند.

وی تصریح کرد: این کارگران به طور میانگین از دو تا ۵۰ میلیون تومان طلب دارند.

نماینده کارگران چیت‌سازی بهشهر درباره مجموع طلب کارگران و تصمیم نهایی برای نحوه پرداخت مطالبات، به خبرنگار فارس پاسخ داد: ۶.۷ میلیارد تومان مجموع بدهی‌های کارخانه به حدود ۴۰۰ کارگر است که براساس رایزنی‌های انجام‌شده، از محل فروش یا واگذاری ۱۷ هزار متر مربع از زمین چیت‌سازی واقع در خیابان امام خمینی (ره)، مطالبات کارگران پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: البته این زمین، در آغاز ۲۰ هزار مترمربع بود که پس از تعریض، به ۱۷ هزار متر رسیده و ارزش آن پنج میلیارد تومان است که پاسخگوی تمامی مطالبات کارگران نیست.

عرب درباره اینکه برای یک‌ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان مطالبات باقی‌مانده کارگران چه تصمیمی گرفته شد، اظهار داشت: در حال رایزنی برای دریافت یک قطعه زمین به مساحت دو هزار و ۵۰۰ متر مربع از اراضی کارخانه چیت‌سازی واقع در خیابان شهید باهنر هستیم که به‌زودی به نتیجه نهایی می‌رسیم.

وی بیان داشت: با دریافت این قطعه زمین، مطالبات کارگران کارخانه چیت‌سازی بهشهر، به صفر می‌رسد.

به گزارش فارس، حدود ۳۶۰ نفر از طلبکاران چیت‌سازی بهشهر، به این‌جانب وکالت بلاعزل دادند تا بتواند از حقوق آنها دفاع کند و بقیه کارگران هم(حدود ۴۰ نفر) به‌صورت انفرادی پیگیر کارهای خود هستند.

فرماندار بهشهر هفته گذشته در بازدید از عملیات تسطیح زمین‌های چیت‌سازی بهشهر، گفته بود پرونده مطالبات کارگران این کارخانه تا دهه نخست ماه رمضان، با پرداخت تمامی مطالبات، بسته می‌شود.

کارخانه چیت‌سازی بهشهر که بزرگترین کارخانه خاورمیانه در نوع خود بود، از آغاز دهه ۸۰ با رکود و ورشکستگی مواجه شد و طی آن هزاران کارگر، بیکار شدند، بخشی از مطالبات کارگران از طریق فروش تجهیزات پرداخت شد و هنوز ۴۰۰ کارگر منتظر دریافت حق و حقوق قانونی خود هستند.

 

/انتهای خبر