نمایندگان مجلس در واکنش به بخشنامه جنجالی وزارت کشور در سال منتج به انتخابات، با بیش از 200 امضاء استیضاح وزیر کشور را کلید زدند
شرق مازندران : نمایندگان مجلس در واکنش به یک بخشنامه معاون سیاسی وزارت کشور ، استیضاح وزیر کشور را با بیش از ۲۰۰ امضاء کلید زدند.

نمایندگان مجلس شورای در واکنش به بخشنامه معاون سیاسی وزیر کشور مبنی بر عدم همراهی مقامات سیاسی و بخشداران و فرمانداران با نمایندگان در سال منتج به انتخابات مجلس؛ خواستار برکناری رییس ستاد انتخابات کشور شدند.

خبرآنلاین نوشت : طرح استیضاح وزیر کشور در مجلس کلید زده شده اما درباره تعداد امضاهایی که تاکنون دریافت کرده خبرهای ضد و نقیضی از امضای ۱۰۰ تا ۲۰۰ نماینده از مجلس به گوش می‌رسد.

سه نماینده  اصل موضوع استیضاح را تایید کردند اما درباره تعداد امضاهایی که تا کنون پای این طرح آمده روایت‌های متفاوتی دارند.

حسن لطفی نماینده رزن ضمن تایید اصل موضوع گفت که جزو امضاکنندگان طرح نبوده است. وی تاکید کرد که تعداد امضاها نیز از ۲۰۰ امضا کمتر بوده است.

غلامرضا نوری قزلجه نماینده بستان‌آباد در همین باره با تایید اصل خبر طرح استیضاح وزیر کشور، تعداد امضای نمایندگان پای طرح استیضاح آقای وحیدی را تا ظهر دوشنبه حدود ۱۰۰ امضا اعلام کرد گفت: «اما من امضا نکردم به این دلیل که در یک سال گذشته خیلی موارد بود که می‌شد به استناد آن وزیر کشور را بازخواست و یا حتی استیضاح کرد. بحران‌هایی که وزیر کشور در آن سهیم و دخیل بود یا در مدیریت آن‌ها خوب عمل نکرد. نمایندگان در یک سال گذشته از کنار این موارد گذشتند و حالا به اینجا که رسید، برای خود نمایندگان این بحث ها مطرح شد.»

او موضوع استیضاح را به بخشنامه اخیر معاون سیاسی وزیر کشور مربوط دانست که موجب شده نمایندگان تصمیم به این کار بگیرند. نوری قزلجه بخشنامه معاون سیاسی وزیر کشور را غیرقابل دفاع خواند اما گفت: «آن را دلیلی بر استیضاح وزیر نمی‌دانم.»

نماینده سومی که خبرآنلاین با او تماس گرفت ذبیح‌الله اعظمی ساردویی نماینده جیرفت و عنبرآباد است. او به این پرسش که آیا با طرح استیضاح موافق است یا مخالف، پاسخ روشنی نداد و لذا به نظر می‌رسد از امضاکنندگان طرح مذکور باشد. اعظمی ساردویی نیز پیرامون ۲۰۰ امضا شدن طرح استیضاح گفت: «نزدیک صد تا رای دارد اما فکر می‌کنم تا فردا تعداد امضاها بیشتر شود.»

این نماینده نیز دلیل کلید خوردن طرح استیضاح وزیر کشور را مواردی می‌داند که معاون سیاسی وحیدی بخشنامه کرده است و به گفته اعظمی سارودیی: «نماینده‌ها هم عصبانی شدند و صداشان بلند شد.»

به گفته‌ی اعظمی ساردویی، کسی که طراح موضوع استیضاح وزیر کشور بوده حجت‌الاسلام حسن شجاعی علی‌آبادی نماینده ابهر، خرم‌دره و سلطانیه است. تلاش برای تماس با او موفقیت‌آمیز نبود.

گفتنی‌ است موضوع بخشنامه معاون وزیر کشور موجب عصبانیت نمایندگان مجلس شده است. بخشنامه‌ای که به گفته شهریار حیدری نماینده قصر شیرین «به استان ها ابلاغ کرده است و بوی تنش، تفرقه و درگیری دارد.» او چنین بخشنامه‌ای را در طول تاریخ وزارت کشور بی‌سابقه خوانده است.

گرچه خبرهایی پیرامون لغو بخشنامه‌ی مورد اعتراض نمایندگان توسط شخص وحیدی نیز منتشر شده است.