مهدی سعادتی کاندیدای انتخابات مجلس بابل که با اعلام نتایج انتخابات بیانیه ای صادر و از پیگیری تخلفات در انتخابات خبر داده بود به همراه محمدنژاد دیگر کاندیدای مجلس، شکایت خود را رسماً ثبت کردند

شرق مازندران : مهدی سعادتی و حمید محمدنژاد و همچنین یک نامزد دیگر از حوزه انتخابیه بابل اعتراض رسمی خود را به نتایج و شمارش آرا و همچنین برخی حواشی در انتخابات تقدیم کردند.

شنیده‌ها حاکی از آن است که این افراد به نتایج اعلام شده از آرای ماخوذه اعتراض داشته و آرای صند‌وق‌ها را به تفکیک درخواست نمودند.

در روز و شب انتخابات در بابل برخی حواشی ایجاد شده بود که به گفته فرماندار بابل تعدادی نیز در این رابطه بازداشت شده‌اند و گویا این روند همچنان ادامه دارد.

نامزدهای انتخاباتی تا ١٧ اسفند فرصت ثبت اعتراض دارند.

مجازات خرید و فروش رای و تقلب در اخذ رای و شمارش آرا در انتخابات مجلس شورای اسلامی و نحوه برخورد قانونی با این تخلفات در مواد ۸۲ و ۸۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان شده است.

به موجب بند ۵ (اصلاحی ۰۱ˏ۰۵ˏ۱۴۰۲) ماده ۸۲ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی: تقلب، جعل، دستکاری، تخریب، از بین بردن، جابه‌جایی، ربودن یا اخفای آراء، صورتجلسات، اسناد، مدارک، تجهیزات، برنامه‌ها، داده‌های رایانه‌ای و یا نتایج انتخابات در فضای مجازی یا واقعی جرم محسوب می‌شود و مرتکب به مجازات درجه شش موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی به استثنای حبس و محرومیت از داوطلبی در دو دوره نمایندگی مجلس محکوم می‌شود.