دکتر سلطانی فر در بازدید از اماکن خسارت دیده از سیل و در حال ساخت شهرستان های شرقی مازندران گفت : این استان در رشته های مختلف ورزشی قطب ورزش کشور است

به گزارش شرق پرس، عصر امروز دکتر مسعود سلطانی فر وزیر محترم ورزش و جوانان پس از بازدید از شهرهای سیل زده استان گلستان، از دروازه شرقی مازندران وارد استان شد و با استقبال مجید حسین زادگان استاندار، حبیب حسین زادگان مدیرکل ورزش و جوانان، دکتر شاعری نماینده شهرستان های شرق مازندران در مجلس و همچنین مسئولان محلی روبرو شد.

وزیر ورزش و جوانان در بدو ورود با همراهی استاندار و مسئولان دیگر به بازدید از پروژه در حال ساخت سالن ورزشی ۳ هزار نفره خورشید کلا شهرستان گلوگاه رفت و ضمن تاکید بر سرعت اجرای این پروژه از نزدیک بر روند ساخت این سالن ورزشی که بزرگترین سالن ورزشی در شرق مازندران محسوب می شود نظارت داشت.

 

در ادامه این سفر، وزیر ورزش و جوانان با همراهی مسئولان استانی بازدیدی از اماکن سیل زده نکا شامل زمین چمن مصنوعی فوتبال و استخر این شهرستان داشت.

وی در بازدید از این اماکن گفت : متاسفانه خسارت سیل اخیر  به اماکن های ورزشی قابل ملاحظه است و با اختصاص اعتبارات مناسب جهت احیای دوباره مکانهای ورزشی گام محکمی در این امر بر خواهیم داشت.

شهرستان میاندورود در شرق مازندران، سومین مقصد دکتر سلطانی فر در این سفر یکروزه بود.

وزیر ورزش و جوانان که با همراهی استاندار، مدیرکل ورزش و جوانان ، یوسف نژاد نماینده ساری و مسئولان محلی وارد این شهرستان شد ابتدا با حضور در گلزار شهدای این شهر به مقام شامخ شهدای ۸ سال جنگ تحمیلی و شهدای گمنام ادای احترام کرد و سپس از سالن ورزشی در حال بازسازی امام رضا (ع) شهر سورک در مرکز شهرستان میاندوورد بازدید کرد.

دکتر سلطانی فر در این بازدید قول مساعد داد که تا هفته دولت سال جاری این سالن تکمیل و به بهره برداری برسد.

 

گفتگوی دکتر سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان با رسانه های استان مازندران

 

دکتر سلطانی فر در گفتگو با اصحاب رسانه استان مازندران با بیان اینکه در سیل اخیر  بیش از یکصد اماکن ورزشی دچار آسیب شدند افزود؛ دولت تصمیم دارد پس از ترمیم بخش‌های خسارت دیده مردمی، اماکن ورزشی هم بازسازی شود.

وی در ادامه اظهار داشت :ما در وزارت ورزش و جوانان از روزهای نخست حادثه سیل ستاد امداد و نجات و پشتیبانی از مناطق سیل زده را  در استان های گلستان و مازندران تشکیل دادیم و سپس با گسترش بارندگی ها در استان های دیگر محدوده پشتیبانی و عملیات خود را افزایش دادیم .

وزیر ورزش و جوانان در تشریح اقدام صورت گرفته توسط این وزارتخانه گفت : از روز نخست اعلام کردیم همه  اماکن ورزشی شامل سالن سوپوشیده و مکان های رو باز در اختیار ستاد بحران های استان ها و شهرستان  های درگیر سیل قرار بگیرد  بر همین اساس بیش از ١١٠٠ مکان ورزشی شامل سالن های سرپوشیده و محوطه های روباز استادیوم ها در اختیار ستاد بحران شهرستان ها و استان ها قرار گرفته است و تا این لحظه نزدیک به ٧٠٠ مکان های ما مورد استفاده قرار گرفتند

 

وی که در جمع نمایندگان رسانه های استان سخن می گفت استان مازندران را قطب ورزش دانست و افزود : این استان در رشته های مختلف ورزشی از جمله فوتبال ، والیبال ، کشتی ، ورزش های رزمی و … یک قطب است که به هر حال هم باید اماکن خسارت دیده را بازسازی کنیم و هم با توجه به امکانات مان پروژه های نیمه کاره را به بهره برداری برسانیم .

دکتر سلطانی فر اقدامات فدراسیون های قایقرانی ، نجات غریق ، پزشکی ورزشی ، کوهنوردی و‌اتومبیلرانی و موتورسواری برای حمایت از مردم مناطق سیل زده ستود و‌اظهار داشت : علاوه بر توانمندی فدراسیون های ورزشی و هیات های استانی همچنین ادارات کل ورزش و جوانان و ۲۵۰۰ سازمان مردم نهاد هم برای کمک و یاری رسانی به سیل زدگان اقدامات قابل توجهی انجام دادند .

وی  با اشاره به حضور پرشور مردم و مسئولین برای حمایت از سیل زدگان گفت :  ۴۲ محموله مختلف از استان‌های سراسر کشور شامل انواع پوشاک، مواد غذایی، پتو و لوازم بهداشتی برای مناطق سیل زده ارسال شد و این کمک ها ادامه خواهد داشت.

دکترسلطانی فر در ادامه اظهار داشت : ۴ میلیارد تومان به اداره کل ورزش و جوانان مازندران فعلا کمک کرده ایم و برآورد نهایی از خسارات پس از اعلام ستاد مدیریت بحران مشخص می شود .

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به سئوالی درباره ایجاد سازوکاری برای بکارگیری از ظرفیت سازمان های مردم نهاد جوان و هیات های ورزشی در بحران های احتمالی آینده گفت : حضور موثر جوانان سازمان های مردم نهاد و ورزشکاران که بصورت مردمی در امدادرسانی تلاش می کنند را برای یاری رسانی به مناطق سیل زده در کنار نیروهای هلال احمر موثر می دانیم و امیدواریم با توجه به ظرفیت های نیروهای کارآمد و آموزش دیده، هر چه سریعتر شرایط طبیعی برای مردم مناطق سیل زده بوجود آید .