آیت الله محمدی لائینی در دومین سالگرد شهادت سردار حاج علی ییلاقی اشرفی گفت : در برخی شهرها نام شهدا از کوچه و خیابان حذف شد تا روحیه انقلابی مردم ما آزمایش شود اما مردم ما پای شهدا ایستادند

به گزارش شرق پرس دومین سالگرد عروج سردار شهید حاج علی ییلاقی اشرفی ملقب به سردار پرده نشین ، با بیان آیت الله محمدی لائینی نماینده مقام معظم رهبری در استان مازندران، روایت سردار سرتیپ پاسدار مرتضی قربانی مشاور رئیس ستاد کل نیرو های مسلح ، مداحی سید مجید بنی فاطمه و با حضور گسترده مردم شهیدپرور استان مازندران شب جمعه ۱۵ آذر همزمان با رحلت حضرت در مصلی شهرستان بهشهر برگزار شد.

 

آیت الله محمدی لائینی در  این مراسم ضمن تسلیت رحلت حضرت معصومه (س) و عرض تسلیت و تبریک به خانواده سردار شهید حاج علی ییلاقی اشرفی، مرور خاطرات شهدا و برگزاری مراسم یادبود شهید را ضروری دانست و تاکید کرد برای حفظ انقلاب نیازمندیم که همواره به یاد شهدا باشیم.

 

ایشان که درجمع انبوه مردم شهیدپرور شرق استان مازندران سخنرانی می کرد با اشاره به جایگاه مهم شهید و شهادت در جامعه اسلامی گفت : در برخی شهرها نام شهدا از کوچه و خیابان حذف شد تا روحیه انقلابی مردم ما آزمایش شود اما مردم ما پای شهدا ایستادند و واقعاً چه چیز زیباتر از اینکه نام شهیدان بر کوچه و خیابان های ما باشد و وصیت شهدا، فداکاری ها و مظلومیت شهدا را مرور کنیم؟.

 

آیت الله محمد لائینی در ادامه تاکید کرد؛  شهدای ما کارهای بزرگی در جنگ انجام داده اند که باور پذیر نیست و دشمنی های آمریکا و استکبار در همه این سالها نشان می دهد که مردم ما حق دارند که از آمریکا خشمگین بشوند و با صدای بلند بگویند مرگ بر امریکا.

 

نماینده ولی فقیه در استان مازندران افزود؛ هنوز در کشور ما نفوذی های آمریکا هستند و می خواهند که این کشور را دوباره به سمت غرب برگردانند اما مردم ما علیرغم اینکه مهربان و رئوف هستند در مقابل آمریکا و استکبار خشمگین هستند.

 

ایشان مهم ترین امانت شهدا را ولایت فقیه دانست و اظهار داشت؛ ملت ما همواره در دفاع از انقلاب، در جنگ، در دفاع از حرم و اکنون در مسئله اغتشاشات ساخته شده آمریکا و … پیروز بوده اند  و در همین قضیه بنزین، مردم معرفت و بصیرت داشتند و از تصمیم حکیمانه رهبری حمایت کردند تا فتنه جمع شود.

وی گفت: جدیدترین برجستگی مردم مازندران در همین اعتراضات افزایش قیمت بنزین نمایان شد که با هوشمندی و بصیرت از تصمیم حکیمانه رهبری تبعیت کردند و کمترین هزینه و خسارت در استان مازندران بود.

 

سردار سرتیپ پاسدار مرتضی قربانی نیز در این مراسم گفت: در انقلاب اسلامی ملت شریف ایران راه سیدالشهدا را با استمداد از خداوند رفته اند و بهشهر شهر مردپرور و شهر شهدایی چون ییلاقی، هاشمی نژاد، افتخاریان… و سرداران و ۸۰۰ شهیدی است که قطعا شفاعت همه شما را که پیرو راه شهدا هستید، خواهند کرد.

سالگرد شهادت حاج علی ییلاقی

وی گفت : شهید ییلاقی در نقاط حساس مناطق جنگی حضور داشت و با رشادت هایی که داشت به سمت فرماندهی لشکر  هم رسید که افتخاریست برای مردم این شهر و استان مازندران.

مشاور رئیس ستاد کل نیرو های مسلح در جمع مردم انقلابی و شهادت طلب بهشهر بیان داشت؛ سالها در دوره رضاشاه مردم و تاریخ ۱۰ هزار ساله ایران توسط استعمارگران تضعیف شد و رضاشاه نمی توانست جلوی زورگویی ها را بگیرد و اکنون پس از ۴۰ سال هنوز نیروهای امنیتی مان در خیابان ها ضدانقلاب و اشرار را میگیرند.

سردار قربانی در ادامه افزود؛ در طی ۳۶۷ روز محاصره آبادان شکسته شد در صورتیکه امکانات نداشتیم ولی معجزات الهی و پشتیبانی امام(ره) را داشتیم و صدام آرزوی گرفتن تهران را به گور برد و خار شد اما امروز امام خمینی (ره) اینچنین عزت و افتخار دارد.

این فرمانده پیشین لشکر ۲۵ کربلا استان مازندران با اشاره به رشادت ها و شجاعت های رزمندگان مازندرانی در جنگ تحمیلی افزود؛ علی ییلاقی ها و عبدالله عمرانی ها پرچم دار عزت کشور ما هستند و رزمندگان بهشهری نقش بسزایی در پیروزهای جنگ داشتند.

 

 

 

 

 

سالگرد شهادت حاج علی ییلاقی