برخی رسانه های استان اخیراً مدعی شده بودند که حجت الاسلام لائینی امام جمعه نکا با انتقال آب سد گلورد این شهرستان به بهشهر مخالفت کرده است...

شرق پرس: سد گلورد از آرزوهای دیرینه مردم شرق مازندران بوده است که جانمایی و مطالعه  آن به نیم قرن پیش می‌رسد.

سدی که با آبگیری موجی از امید را در دل‌های مردم شرق مازندران ایجاد کرد، اما این روزها که به روزهای پایانی و انتقال آب رسیده است؛ وجود برخی از مشکلات موجب شده است که انتقال آب و عملیات اجرایی آن طولانی شود.

مباحثی مبنی بر مخالفت نکایی‌ها با انتقال آب به بهشهر مطرح شده است، همچنین در گپ‌وگفت‌های مسئله مخالفت امام جمعه نکا نیز با این انتقال مطرح شده است که حجت‌الاسلام محمدباقرمحمدی لائینی در گفت‌وگو با  فارس اظهار کرد: مخالفت با انتقال آب آشامیدنی از شهرستان نکا برای استفاده مردم بهشهر و گلوگاه به هیچ وجه صحت ندارد.

وی در این ارتباط افزود: برخی مشکلات درباره دغدغه‌های حق‌آبه بران پایین دست سد گلورد وجود دارد که به مسؤولان وزارت نیرو منتقل شده است.محمدی‌لائینی با تاکید بر ضرورت حفظ آرامش و پرهیز از تنش‌آفرینی حول یک پروژه عمرانی اظهار کرد: نباید با برخی اظهارات نادرست و پردازش غیرواقعی آن جوعمومی جامعه را ملتهب کرده است.

وی با اشاره به انعکاس عدم مخالفت خود با موضوع انتقال آب سدگلورد به شهرستان‌های بهشهر و گلوگاه افزود: در جلسه‌ای با حضور نماینده مردم بهشهر،گلوگاه و نکا در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و مسؤولان شرکت آب منطقه‌ای مازندران ابعاد این مسئله مورد بررسی قرار گرفته است.